Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008

Behöver hjälp med en sak.

Hej!

Det är såhär att jag spela Warcraft 3 med custom resolution. Alltså jag går in i regedit och ändrar där. Men ibland resettas upplösningen till 680x480 eller liknande. Då för enkelhetens skull så har jag exportat sakerna till skrivbordet så jag bara behöver klicka på dom.

Nu till saken. Jag vill ha en fil eller något liknande som kör båda dom med bara ett tryck på den filen.

Typ ett miniprogram som kör dom två sakerna.

Går det ens att få till? Skulle vara jättetacksam ifall någon kunde hjälpa mig med detta. Helt novis när det gäller sådant här.

Tack på förhand
// Niklas

O2+ODAC - Denon AH-D2000
NAD D 1050 - S.A.T Amplifix - Had Oy högtalare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Aug 2008

Du kan väl skapa en bat?

typ:

start filnamn1.txt start filnamn2.txt

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Du kan väl skapa en bat?

typ:

start filnamn1.txt start filnamn2.txt

Och hur gör man det?

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Apr 2009

skapa en fil som heter .bat i slutet som innehåller dina kommando som ska köras.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Aug 2008

Öpnna notepad eller dylikt, skriv det jag skrev med ändringar för vad du vill starta. Väl spara som, välj alla filer och sen sparar du med filändelsen .bat! Lägg den i samma mapp som filerna som ska köras om du inte tänker länka hela vägen i koden

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Öpnna notepad eller dylikt, skriv det jag skrev med ändringar för vad du vill starta. Väl spara som, välj alla filer och sen sparar du med filändelsen .bat! Lägg den i samma mapp som filerna som ska köras om du inte tänker länka hela vägen i koden

Tackar för hjälpen! Fick till det nu, fick prova mig fram för det var inte precis som du sa. Det var inte .txt utan .reg för mig.

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Aug 2008

Det tänkte jag att du skulle lista ut själv;) Tog bara ett filnamn som jag antog att du skulle känna igen och byta ut! Kul att det funkade iaf

MovieDatabase

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Det tänkte jag att du skulle lista ut själv;) Tog bara ett filnamn som jag antog att du skulle känna igen och byta ut! Kul att det funkade iaf

Mhm, men när jag försöker flytta filen (med .bat-filen i samt filerna som ska köras) så står det att den är öppen i ett annat program, men hur?

O2+ODAC - Denon AH-D2000