Permalänk
Medlem

Grafikfel.

Hej

Jag har 2 frågor på 2 problem som jag hoppas någon kunnig person kan hjälpa mig med :).

#1 Grafikfel i Crysis.
På vissa platser så är det små stjärnor på husväggar, berg, lådor. Det är jättekonstigt då inget annat strular eller beter sig konstigt. Jag har kollat om det är grafikkortet som strular (för hög clock) men det är inget fel. För att vara på den säkra sidan så tog jag default inställningar på kortet och det blir ändå små stjärnor på vissa föremål i spelet.

Observera att jag spelar med ett ATI 4850, Direct X 10 (i direkt X 9 finns det inte några stjärnor) och med en mod som heter "Natural Crysis".

2# Natural Crysis
Jag läste mycket om den här modden eller tillägget. hur som helst så ger den mer realistisk grafik till Crysis men jag tyckte inte den gav så otroligt mycket mer. Jag avinstallerade den där efter men den vägrar försvinna. När jag startar Crysis och går in i inställningar för grafik så står det fortfarande Custom. Ändrar jag allt till Very High och sparar, öppnar inställningar för grafik så är det custom på några inställningar.

Jag har provat följande:

Avinstallerat modden, fungerar inte.
Installerat om Crysis, fungerar inte.

Jag misstänker även att det är den här modden som strular till det med grafiken i Crsysis Direct X 10 som ger mina så irriterande stjärnor.

Är det något där ute som upplever samma problem eller bara nån som kan komma med en logisk förklaring så är det guld värt.

PS: Ha överseende med eventuell felskrivning. Jag ska precis gå och lägga mig så är inte så där jätteklar i huvudet direkt. Godnatt

Visa signatur

iCus