Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkAlf
Jävlar vad du var korkad. GTX280 smiskar ju 4850XF i slutändan. Ifall du hade vetat minsta lilla om statistik så hade du kollat på åtminstone testet längre ner och sett att GTX280 där leder med c:a 17 FPS medan det i det första testet enbart förlorar med c:a 11.

Slutsats: GTX280 > 4850 XF på det stora hela.

Men hur vet du att 280 vinner i det stora hela när du bara har sett att de vinner på enemy territory?

Permalänk
Medlem

Hehe, okej jag må ha haft fel när jag påstådde att 4850CF är mkt bättre än 280, men korkad är jag inte..
De presterar åtminstone jämnbra.
Det skiljer så lite mellan 4850 och de dyrare korten att bara en mupp väljer de dyrare altenativen om planen är att byta upp sej till dx11 så fort det släpps, bortkastade pengar.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Jag tänker ju inte byta bort mot DX11 korten direkt när de släpps. Jag tror att jag väntar tills DX11 blir lite större. Tills det börjar komma upp i många spel. Jag har ingen aning om hur lång tid det tar, med är det fortfarande värt att sattsa på 4850 då tror du. Eller ska man kanske ta 260 ändå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilwidell
Jag tänker ju inte byta bort mot DX11 korten direkt när de släpps. Jag tror att jag väntar tills DX11 blir lite större. Tills det börjar komma upp i många spel. Jag har ingen aning om hur lång tid det tar, med är det fortfarande värt att sattsa på 4850 då tror du. Eller ska man kanske ta 260 ändå?

Tror definitivt att det är värt att köra på 4850 ändå, skillnaden är inte stor och när de mer krävande spelen släpps så kommer varken 4850 eller 260 att kunna prestera de högsta inställningarna under höga upplösningar, utvecklingen går väldigt snabbt nu. (spelen kommer ju självklart att vara fullt spelbara ändå)
Ang dx11 så tror jag faktiskt att det kommer ta ett bra tag innan det slår igenom på riktigt, dx10 är fortfarande nytt och ganska outforskat.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Okej.:)

Nu har min pappa snackat med sin jobbarkompis som säger att jag inte ska ta två 4850or. Jag skulle satsa på 4890 istället för att 4850 tydligen var väldigt högljudd.

Jag vet att vi har haft diskussion om vilket grafikkort jag ska ha många gånger förr. Men jag är tydligen inte helt säker än.