Terminator + data = kortvarigt äktenskap?

Permalänk
Medlem

Terminator + data = kortvarigt äktenskap?

Tja.

Skaffade mig för ett par dagar sen Terminator Salvation. Men efter att ha installerat och startat campagnen så laggar/fryser fast/cpar spelet, det går inte tabbar ur och se om något har hänt, går heller inte control alt delete, ofta så blir massa pixlar svarta på skärmen i samband med det, eller så får jag fram grön ruta, detta händer när man spelar multiplayer också.

Någon som har något tips? eller har jag helt enkelt blivit lurad?

ATI Sapphire HD4870

Core 2 Duo 3.16 GB

Gigabyte EP35C-DS3R

Corsair 4 GB ram

Permalänk
Inaktiv

"lurad"? Har du köpt spelet borde det fungera som det är tänkt....annars kan du ju vända dig till deras egen support....du lär få mer/bättre hjälp där.

Permalänk
Medlem

datorn som flaskar ju...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
datorn som flaskar ju...

tror du att datan inte orkar? eller vad menas med flaskar?

Permalänk

Hej,

Jag har samma problem. Köpte Terminator Salv på Webbhallen. Installerade på Vista med ett 4870 kort - kan ibland se introt och spela i 5 sekunder, sen dumpar burken. Andra spel funkar finfint.

Finns ingen patch o supporten svarar inte.

På deras crappy forum är det fler med samma problem, men inga svar från support.

http://terminatorsalvationthegame.com/forum/

Må oseriösa speltillverkare för evigt brinna i skärselden

// Lazze

Permalänk
Avstängd

för det första det heter DATORN och inte DATAN! sen kan jag säga att du missar inget. spelet var så grymt buggigt och dåligt gjort så det var inte sant.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
för det första det heter DATORN och inte DATAN! sen kan jag säga att du missar inget. spelet var så grymt buggigt och dåligt gjort så det var inte sant.

jaja, datorn. det ser dåligt ut med patchar, blir att lämna tillbaka, eller försöka iaf

Permalänk
Medlem

Det jag hört är att det är någon bugg på dom första sålda salvation-spelen som gör att man inte kan spela spelet, det ska fixas/är fixat på dom nya dvdskivorna...
Har ingen källa det är bara något jag hört så det kanske inte stämmer alls..

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
för det första det heter DATORN och inte DATAN! sen kan jag säga att du missar inget. spelet var så grymt buggigt och dåligt gjort så det var inte sant.

Hehe skönt att höra att det inte bara är jag som totalt lackar ur på folk som säger data när de menar dator.

Visa signatur

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem

inte lätt att försöka lämna tbx ett öppnat spel o få pengarna tbx! pga att de använder sig av cdkey?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
inte lätt att försöka lämna tbx ett öppnat spel o få pengarna tbx! pga att de använder sig av cdkey?

Tja, men spelet har ju uppenbart tillverkningsfel, så han borde iaf. få byta mot en ny som funkar, till det funkar! (Eller tills de ger upp. )

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Tja, men spelet har ju uppenbart tillverkningsfel, så han borde iaf. få byta mot en ny som funkar, till det funkar! (Eller tills de ger upp. )

Så borde det ju fungera tycker man, vi köper ju inte spelen bara för att titta på dom fina bilderna i manualen. Vad har hänt med Grin? har dom sparkat alla på supporten eller vad har hänt? haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Tja, men spelet har ju uppenbart tillverkningsfel, så han borde iaf. få byta mot en ny som funkar, till det funkar! (Eller tills de ger upp. )

snarare som så att han borde få en ny skiva bara då cd-nyckeln är det nog inget fel på och det är den som skulle kunna göra att dom inte kan byta ut spelet då han kan ha kopierat nyckeln å har den på ett papper hemma..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
snarare som så att han borde få en ny skiva bara då cd-nyckeln är det nog inget fel på och det är den som skulle kunna göra att dom inte kan byta ut spelet då han kan ha kopierat nyckeln å har den på ett papper hemma..

Yes. en elfsborgare! fan så nice

Permalänk
Medlem

Enligt vad jag hört så gick ju spelet igenom deras interna testning redan på första försöket, så då ströps (är det EA som släppt det?) budgeten för vidare testning... kan man ju tycka suger rätt hårt, med tanke på att de hade fått mer pengar att optimera för om det inte hade klarat testet

Permalänk
Medlem.

Core 2 Duo 3.16 GB WTF ? 3.16 GB .

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Prie
Core 2 Duo 3.16 GB WTF ? 3.16 GB .

Klarar du att tänka bättre än en 5åring så fattar du att han menar Ghz.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb