Ni med logitech högtalare, kolla hit.

Permalänk
Medlem

Ni med logitech högtalare, kolla hit.

Tja, Jag har logitec 5.1 system till min dator. Och på kvällarna brukar jag få in skumma radiokanaler med finska, engelska, ryska språk osv. Sen varje dag 23.42 kommer det ett speciellt ljud, pipande, kommer ett par gånger och blir högre och högre, håller på några minuter. Sen försvinner det.
Bara undra om någon har lika dant ? Jag tycker det är rätt störande.

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

o _ o

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att dina högtalare funkar som nån slags förstärkare till nåns radio som bor i närheten Precis som man kan höra att nån kommer ringa eller skicka ett sms i högtalarna ett par sekunder innan de ringer/piper i telefon, kasst förklarat men de va ett försök

Glömda nåmna har ett par Logitech, but nope there is no soumi in my speakers

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Stäng av strömen så blir du kanske av med det.

Visa signatur

Fishstick
www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Skulle tippa på att dina högtalare funkar som nån slags förstärkare till nåns radio som bor i närheten Precis som man kan höra att nån kommer ringa eller skicka ett sms i högtalarna ett par sekunder innan de ringer/piper i telefon, kasst förklarat men de va ett försök

Ok, men det kommer ju varje dag ?

Glömda nåmna har ett par Logitech, but nope there is no soumi in my speakers

Jag gör det på natten, men det kommer när man lyssnar eller inte lyssnar på musik.

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma fenomen i mina Logitech X-530 högtalare. Kontaktade deras support och de skickade ett par nya, men återigen samma problem med de nya. Så på något sätt så måste de fungera som någon mottagare för radiosignaler eller något liknande. Men man vänjer sig Bara att starta ett spel eller lite musik så hör man inte finsk radio mer

Edit: Något som jag har märkt efter tiden är att om man ändrar volymen på högtalarna så kan "radion" försvinna.

Permalänk
Medlem

Radiodelen känner jag igen.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

vart med om liknande med gamla antec lansing högtalare, kunde vara lite obehagligt att höra rysk radio.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk

Logitech är ganska kända för att ha mycket dålig avskärmning i sitt skrot. Lägger jag min reglerade lödkolv bredvid förstärkaren till Logitech-systemet i klassen, så brummar det i dem.

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem

hahahha, har exakt problem här, sitter på ett Logitech x-210, ja fattar verkligen ingenting första gången, sen börja man vänja sig xD

Permalänk

Det måste vara spöken... eller?

Permalänk
Medlem

Har exakt samma, det är konstig radio. Typ amerikansk kristen radio, något polskt ibland.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Icke skärmade kablar är utmärkta antenner i många fall, ovanpå allt som redan sagt, oskärmad elektronik är lite roligt ibland. Inte första gången jag hör talas om det.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConTigent
Jag har exakt samma fenomen i mina Logitech X-530 högtalare. Kontaktade deras support och de skickade ett par nya, men återigen samma problem med de nya. Så på något sätt så måste de fungera som någon mottagare för radiosignaler eller något liknande. Men man vänjer sig Bara att starta ett spel eller lite musik så hör man inte finsk radio mer

Ok, haha men mina har ett par år på sig nu så garantin är inte kvar

Edit: Något som jag har märkt efter tiden är att om man ändrar volymen på högtalarna så kan "radion" försvinna.

Ljudet på mina blir högre när jag sänker och försvinner när jag höjer ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
vart med om liknande med gamla antec lansing högtalare, kunde vara lite obehagligt att höra rysk radio.

Jo lite ibland faktiskt !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil_50
hahahha, har exakt problem här, sitter på ett Logitech x-210, ja fattar verkligen ingenting första gången, sen börja man vänja sig xD

Jo det är sant men ändå störande

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Det måste vara spöken... eller?

haha sure

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Har exakt samma, det är konstig radio. Typ amerikansk kristen radio, något polskt ibland.

Jo det kan nog stämme att ja får in något liknande .

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite konstigt för nån vecka sen fick jag in ett sos medellande, may day may day we going down :P, tänkte skriva air france men det gjorde jag inte.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk

Har samma problem, rätt så roligt faktiskt. En gång hörde jag ett ljud som lät precis som rinnande vatten, trodde det hade blivit översvämning där ute xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Lite konstigt för nån vecka sen fick jag in ett sos medellande, may day may day we going down :P, tänkte skriva air france men det gjorde jag inte.

Nej , haha vad läskigt !!

Visa signatur

Permalänk
Permalänk

Tror att det är ljud från något extraterrestrial life, kontakta Mulder

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Haha va kul jag tror jag köper logitech bara för att få höra på detta xD

Permalänk
Medlem

Har samma sak här ,va jävligt läskigt när man vaknade och hörde skiten första gången xD

Permalänk
Medlem

Precis samma sak, dock brukar det vara typ kurdisk folkmusik xD har ett par x-530.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
Ljudet på mina blir högre när jag sänker och försvinner när jag höjer ?

Samma här, ljudet försvinner när jag höjer volymen och ökar när jag vrider ner. Fruktansvärt konstigt faktiskt Går emot alla ljudets lagar

Permalänk
Medlem

Aldrig hänt mig

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Har aldrig hänt mig på mina Logitech Z4, FÖRUTOM när jag har igång min guitar port (line 6) med en speciell förstärkarmodul, då kan man ana att det är någon som snackar på främmande språk i bakgrunden bakom allt brus

Permalänk

Hände mig också med Logitech X-530. Reklamerade varan och tänker aldrig skaffa Logitech högtalare igen.

De kan göra möss och tangentbord, men de är värdelösa på högtalare både när det gäller ljudkvalitet och konstruktionstabbar.

När jag väl tänker på det och håller på att klaga så kan jag passa på att ta tillbaka det jag sa om mössen. Deras mjukvara var inte kompatibel med windows server 2003. Så det var ett helvete att installera drivrutiner.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Hade samma skit på mina Z-300 tror jag det var, även en gammal stereo var likadan! Har något med skärmningen att göra, går att köpa till några grejer att trä över sladden alternativt slakta en datorkabel med en såndär "bula" på, och trä över kabeln - kan hjälpa att skärma av.

Permalänk

Har aldrig varit med om det med mina Logitech X-230. Händer det när ni lyssnar på musik eller?