Permalänk
Medlem

Hjälp med grafikkort

Hejsan, jag ska byta min laptop mot farsans stationära dator och datorn i sig tycker jag eller ja, tror jag funkar till spel förutom grafikkortet. Så tänkte köpa mig ett nytt, men det var år å dar sedan jag bygde datorer så jag vet fan inte va som är bra nu för tiden?

Datorn:

Processor 1 x AMD Athlon 64 X2 4400+ / 2.3 GHz ( med dubbelkärna )
Cacheminne L2-cache
RAM 3 GB DDR2 SDRAM
Kontrollerkort Serial ATA
Hårddisk 1 x 360 GB - standard - Serial ATA-300
Optisk lagring DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM med LightScribe Technology
Kortläsare 15 i 1
Bildskärm Ingen
Grafikstyrenhet PCI Express x16 - ATI Radeon HD 3450 - 256 MB

Tror ni datorn håller till spel om jag byter grafikkort?
Isåfall, vilket grafikkort rekommenderar ni? Behöver inte vara så överdrivet dyrt

Hoppas det finns någon hjälpsam själ här

Mvh
Patric

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jasså, det är ett bra kort?

Permalänk
Medlem

4850 är ett väldigt bra kort och i dagsläget det mest prisvärda.
Vad har du för nätaggregat i datorn? Minst ett 400w märkesagg är att rekommendera.

Jag tror att datorn håller till lättare spel, processorn är nog precis på gränsen.
Mer krävande spel kan nog fungera med sänkt upplösning.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Ett bra kort men datan du tänker byta din laptop mot är nästan värdelös.
Och bra är ett väldigt öppet ord. Mot GTX 295 är den värdelös och mot
ditt nuvarande är den bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Ett bra kort men datan du tänker byta din laptop mot är nästan värdelös.
Och bra är ett väldigt öppet ord. Mot GTX 295 är den värdelös och mot
ditt nuvarande är den bra.

Man får ju jämföra 4850 mot andra kort i prisgruppen (tex 9600GT) och då är kortet väldigt bra.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Min laptop innehåller:

Prosessor Intel dual core t3200 2ghz
ram 4gb
Grafik: Något av intels egna skit

å denna går verkligen inte att spela något med

Permalänk
Medlem

Så undrar jag vad som är så dåligt med den stationära datorn? Hehe, i mina ögon e den bra, men de säger väl allt om hur länge sen de va jag höll på med detta.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad du menar med att det var länge sedan du höll på med datorer, tappade du intresset helt i 4-5 år, eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spuute
Så undrar jag vad som är så dåligt med den stationära datorn? Hehe, i mina ögon e den bra, men de säger väl allt om hur länge sen de va jag höll på med detta.

- 2.3ghz athlon 64 x2 med 512kb(?) L2 är inte en snabb processor, E5200 för ~650:- är sjukt mkt snabbare och det säger mkt! (2.5ghz, 2x 1mb L2)
- 3gb DDR2 är helt okej, på den fronten behöver du inte uppgradera så länge det är 667/800mhz-minnen.
- Vad är det för Nätaggregat?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning vad det är för nätagg, och senast jag höll på med datorer, byggde osv var när jag bygde min värstingdator en på 733mhz. Sen dess har jag typ haft en laptop att surfa med, men har nu blivit sugen på lite mer spel. Så det är allt några år som jag inte alls kollat det minsta på allt nytt som kommit

Permalänk
Hjälpsam

Nog fan duger datorn ett tag till.
Skaffa ett HD4850 så blir det bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Hehe ja, i mina ögon så funkar det Får väl ge fan i att spela på högsta upplösning bara

Permalänk
Medlem

Tror bara det är ett 230 v nätagg