Vad är skillnaden i denna djungel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2007

Vad är skillnaden i denna djungel?

Hej.

Jag håller på att uppgradera min dator och har kommit en bit på vägen. Jag har idag:

Modekort: Asus P6T
Minne : Corsair 6Gb 1600mhz
Nätagg :Corsair 650W
Processor:Intel I7 920

Nästa inköp borde bli ett fett grafikkort. Jag har ögonen inställda på ett Geforce GTX 260/275 från XFX.

Jag har fått för mig att XFX gör bra ifrån sig men vad är skillnaden på de olika modellerna?
Tänkte först på ett 260 "Black" men då ser jag att ett 275 kostar i stort sett lika mycket. Men vad är skillnaden på t ex

XFX GeForce GTX 275 "XXX" - grafikadapter - GF GTX 275 - 896 MB

och

XFX GeForce GTX 275 - grafikadapter - GF GTX 275 - 896 MB

Förrutom då att det står XXX på det ena.

Jag kommer troligtvis inte att överklocka och sånt, iallafall inte direkt men planer finns att så småning om köra SLI med två kort.
Kommer jag som vanlig människa märka någon praktisk skillnad, eller är det bara siffror i teorin som ändras?

Mycket tacksam för svar.

//Fabbe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Sep 2008

det kan vara så att XFX har överklockat XXX kortet, så det säljs med högre pris, garanti och mild överklockning. Inte värt pengarna imo.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Att den med "XXX" är en fabriksöverklockad version.

Spelriggen: Intel i7 3770K - GTX 1070 - 16GB Minne - ASRock P67 Professional - Samsung 840 240GB - be quiet! 730W - Corsair Carbide Air 540 - Eizo FG2421 - Custom vattenkylning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2007

Så med andra ord ska jag välja det billigaste alternativet och överklocka själv?

Kanske t o m ASUS version eftersom jag har ett Asus modekort, eller är jag helt ute och cyklar?

// Fabbe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

skit i märket om du inte gillar något speciellt och ta det billigaste! vissa har ju andra fläktar och sånt som kan vara av intresse.

Ryzen 1700 @ 3.89ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=447164

ska väll vara en rätt bra kylare på vad jag har förstått

annars så är ju kortet lika dant som xfx kortet

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen