Få nyheter i nya Iphone

Permalänk

Finns det någon video ute där man kan se hela öppningstalet?

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Och jag som hoppades på en "gummiklädd" baksida för bättre grepp, och belysning till kameran (använder som ficklampa!). Trots det är jag sugen på att försöka förhandsboka en.. tycker den gamla 3g känns snabb, och nu 3g "speed" med bättre batteritid, i like it a lot ! Less på sega sonyericsson, saknar min gamla w800i, snabbare än min nuvarande c902 och föregående k750 (och alla andra nya SE jag provat)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bekräftat att säljstarten för Sverige är först i juli? Hade ju hoppats på att kunna beställa mig en Iphone snart...

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk

Det där var väl lite av en besvikelse får man väl säga. Hade hoppas mycket på en OLED-skärm. Nu känns det ju som en rätt trött uppgradering. Aja kul för folk som köpt en 3G då så de inte behöver känna sig så lurade. =(

Jag är ändå i planerna på att köpa mig en Iphone och då lär det bli en 3Gs. Känns dock som att Apple får se upp lite när det kommer allt fler Android-lurar och nästa år väntar ju Windows Mobile 7. Om ett halvår lär inte iPhone 3Gs kännas så het längre.

Permalänk
Medlem

Ahh just typiskt. Tänkte köpa en Iphone när skatteåterbäringen kommer, sen kommer den här nyheten. Jag är så trött på att det ALLTID kommer en ny version som är bättre smartare snabbare you name it. Är det någon mening att köpa någonting överhuvudtaget längre? Det kommer ju ALLTID en bättre inom 1 vecka känns det som... Jag kan nästan lova att inom ett halvår kommer en Iphone med 4 MPX kamera och med en ny skärm och som är tre gånger snabbare med en utbygda robothänder som städar huset åt dig...

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Sötast

Oj....

Vad händer med de som kör på den gamla 3g modellen?

Jag tänker mest på appstore och liknande.

Om det finns 2 olika modeller så måste ju utbudet separeras, inte så roligt kanske.

Och till de som försöker vara roliga med apple innovation osv osv osv bla bla bla.

Du kan försöka hitta en lur som klår den ju, gl hf

Visst finns det bättre kameratelefoner, men iPhone har aldrig annonserats som en sådan.

Folk klagade på att det fattades funktioner, nu la apple till de funktioerna, nu klagas det på att apple lyssnade på kunder.

Varför köper vi inte en gammal SE/Nokia/whatever mobil som aldrig kommer se en uppdatering istället?

Känns ju riktigt smart att köpa en telefon som aldrig kommer uppdateras, utan måste bytas ut mot en exakt likadan, fast med ny mjukvara om 1 år.

Permalänk
Medlem

snabbare å bättre batteritid var typ enda som lät intressant...men skulle ändå inte köpa nån iPhone fören man kan få den på 3 för vill fortsätta ringa gratis då de flesta jag känner har 3.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Lite kluven här, vette fan om det är värt att byta ut min 3g mot en 3gs när det enda som e nytt e lite mer speed och en ny kamera?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bushman18
299 US-dollar = 2 348,96693 svenska kronor exl. taxor, moms etc... hoppas det inte blir för dyrt bara.. måste erkänna att man är lite sugen på en

Det blir väl lika dyrt som det är nu, och 32gigaren kommer väl kosta 6500kr

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

vilket antiklimax... hade hoppats på mer

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Musikälskare

Känns bra att man inte behöver känna att man måste köpa den nya Iphonen (har 3G) då de inte var så mycket nytt

Väntar på OS 3.0 nu bara!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Apple visar som vanligt att de ligger långt fram i den tekniska utvecklingen med innovativa lösningar som MMS, videoinspelning och till och med kopiera/klistra in. För bara några tusen kronor med abonnemang är den ett självklart köp!

dagens! så sant! mkt hightech! min ipod touch räcker för mig

Permalänk
Medlem

hmm har för mig att dom även skulle göra så att man kunde byta ut batterierna själv, eller det kanske går med den första versionen ?

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Lite kluven här, vette fan om det är värt att byta ut min 3g mot en 3gs när det enda som e nytt e lite mer speed och en ny kamera?

Bra uppdatering för oss som redan har iPhones, inget tvång att uppgradera, så dessa vi har nu håller säkert till nästa version istället

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Lite kluven här, vette fan om det är värt att byta ut min 3g mot en 3gs när det enda som e nytt e lite mer speed och en ny kamera?

Du glömmer den digitala kompassen ser jag! Något som dagens moderna människor kommer att finna användning för varje dag i storstadsdjungeln för att finna närmsta vattenhål...

Sedan har 3GS snabbare dataöverföringshastighet, och den största modellen dubbla mängden flashminne också mot gamla 3G-värstingmodellen, men jag håller med dig att det är inte särskilt stor skillnad mot den förra versionen. Ingen lampa till kameran, ingen flashkortsport (skulle väl förstöra det estetiska utseendet, bah!), ingen n-standard på wifin heller vad jag läst...

OLED tror jag vi glatt kan vara utan. Tekniken är helt enkelt för dålig än, vem vill ha en skärm som märkbart mörknat efter mindre än ett halvår (blått dör ännu fortare än de andra nyanserna för övrigt).

Själv har jag ingen iphone alls, men efter att ha läst om denna funderar jag helt klart på att skaffa en. Den verkar schysst helt enkelt, men dyr som faen tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
...Själv har jag ingen ifrån alls, men efter att ha läst om denna funderar jag helt klart på att skaffa en. Den verkar schysst helt enkelt, men dyr som faen tyvärr.

Gör din plånbok en tjänst och prova inte en, kolla mail, facebook, tv-tablån osv (70% av vad jag använder datorn till) fungerar helt ok i iphone över wlan eller 3g.. Enda felet jag ser med den är att det inte har någon lampa, för mobilen min dubblar som ficklampa när det blir mörkt och trångt ;P

I övrigt, digital kompass i storstadsdjungeln.. haha, skön kommentar Själva kompassen är mer för att visa funktionen vad jag förstått det, ska användas för att vrida kartorna rätt efter verkligheten så man lättare hittar vars man ska med gps'en.

..och en till grej är en bilstereo som är iphone-kompatibel, koppla in luren och ladda den och kom åt all musik i bilen, kick ass ! ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har en gammal Iphone 8gb importerad från USA, så ingen 3g tyvärr, har följt mig trogen ganska länge nu, "väldigt länge för att vara mobil" Och i det stora hela är jag nog faktiskt nöjd med rackarn ;).

Tänkte köpa en 3g mobil i fredags, men som tur läste lite om det och såg att det här var på väg, så nu väntar jag fan till juli.

Tycker det är en helt ok update, kan ju iof tycka va fan varför inte vissa av dom mer självklara sakerna var med från början, men i det stora hela plus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Känns bra att man inte behöver känna att man måste köpa den nya Iphonen (har 3G) då de inte var så mycket nytt

Väntar på OS 3.0 nu bara!

håller helt med

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Inaktiv

Tyvärr kommer inte telefonen ens att ligga i närheten av det pris som nämns i nyheten. Åtminstone inte i Sverige.

Permalänk
Medlem

jag förstår inte riktigt priset, kan någon förklara tydligare ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
WOW, 3 MEGAPIXEL KAMERA, HELT OTROLIGT!!! Sen är det säkert nån sugig no-name optik dessutom.
Om den hade lika bra kamera som min N95 8GB så skulle jag lätt gå över till den, men det tar väl kanske 3 år innan dom kommer ikapp på den fronten, och N95 är ju redan nu långt från ny.
(Ja jag använder faktiskt kameran och filminspelningsfunktionen väldigt mycket.)

vem bryr sig om hur många megapixel det är? Man måste se en jämförelse mellan bilderna och inte bara stirra blint på 3 megapixel vs 5 megapixel.
ex min canon 12.1 megapixel kamera tar sämre bilder en farsans canon systemkamera på 8 megapixlar fast än jag kör högsta upplösning på båda. Olika sensorer, optik osv...

Visa signatur

Abit AB9 Pro, E6600 @ 3200 MHz, 3gb ram 800 MHz 1:1, ATI 4890 GPU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
WOW, 3 MEGAPIXEL KAMERA, HELT OTROLIGT!!! Sen är det säkert nån sugig no-name optik dessutom.
Om den hade lika bra kamera som min N95 8GB så skulle jag lätt gå över till den, men det tar väl kanske 3 år innan dom kommer ikapp på den fronten, och N95 är ju redan nu långt från ny.
(Ja jag använder faktiskt kameran och filminspelningsfunktionen väldigt mycket.)

Nokias optik är inget att hurra för.
Hög upplösning på en mobil är helt onödigt då optiken generellt är urusel.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Oj....

Vad händer med de som kör på den gamla 3g modellen?

Jag tänker mest på appstore och liknande.

Om det finns 2 olika modeller så måste ju utbudet separeras, inte så roligt kanske.

Och till de som försöker vara roliga med apple innovation osv osv osv bla bla bla.

Du kan försöka hitta en lur som klår den ju, gl hf

Visst finns det bättre kameratelefoner, men iPhone har aldrig annonserats som en sådan.

Folk klagade på att det fattades funktioner, nu la apple till de funktioerna, nu klagas det på att apple lyssnade på kunder.

Varför köper vi inte en gammal SE/Nokia/whatever mobil som aldrig kommer se en uppdatering istället?

Känns ju riktigt smart att köpa en telefon som aldrig kommer uppdateras, utan måste bytas ut mot en exakt likadan, fast med ny mjukvara om 1 år.

Vad snackar du om? Jag har uppgraderat min mobiltelefon (ej apple) flera gånger sedan jag köpte den.
Suck, stackars hjärntvättade appleidioter...

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Apple visar som vanligt att de ligger långt fram i den tekniska utvecklingen med innovativa lösningar som MMS, videoinspelning och till och med kopiera/klistra in. För bara några tusen kronor med abonnemang är den ett självklart köp!

nej apple var inte först med dessa funktioner men det kanske du inte visste. mms/pms och videoinspelning har faktiskt funnits några år hos andra märken men har inte blivit så populära än, de är dock innovativa på andra områden.
för några tusen så finns det andra alternativ såsom en ny uppstickare som heter Sony Ericsson (hört talas om det?).

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eliaz
Vad snackar du om? Jag har uppgraderat min mobiltelefon (ej apple) flera gånger sedan jag köpte den.
Suck, stackars hjärntvättade appleidioter...

Idiot? här är vi trevliga, då väljer jag att kalla dig..... obetydlig! hej obetydlig

Vilka funktioner uppdaterades då?
Lade kanske till avancerade kartor eller liknande? Kanske en funktion liknande appstore?

Ahh, inget sånt?.. nähä. oki

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
nej apple var inte först med dessa funktioner men det kanske du inte visste. mms/pms och videoinspelning har faktiskt funnits några år hos andra märken men har inte blivit så populära än, de är dock innovativa på andra områden.
för några tusen så finns det andra alternativ såsom en ny uppstickare som heter Sony Ericsson (hört talas om det?).

Eh? Jag tror killen var ironisk.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
jag förstår inte riktigt priset, kan någon förklara tydligare ?

Jaja sålänge du inte var ironisk så ska jag förklara detta för er.

Vi börjar med gamla modellen som kommer kosta 99 USD.

DETTA PRIS GÄLLER VID TECKNANDE AV 2 ÅR TELEFONABONNEMANG VIA AT&T.

Så om vi omsätter detta till sverige så är det runt 1000 spänn vid tecknande av 2 års abonnemang hos Telia. Nu är det dock så att gamla modellen kostar idag 695 via Telia vid tecknande av 18 Månaders bindningstid.

Den nya modellen kostar alltså 199 USD och 299 USD (beroende på modell) Men även här så är det alltså vid 2 års abonnemang hos AT&T.

Omsatt till Telia så lär detta bli vad en Iphone 3g kostar idag + lite till.. jag skulle tippa på runt 1000kr och 2 års bindningstid med en månadskostnad runt 200 spänn i månaden för telefonen.

matten får ni göra själv

Permalänk
Hedersmedlem

Måste ha denna.... har haft iphone sedan gen 1 och måste säga att det är de bästa mobilerna jag någonsin ägt, inräknat är ett flertal HTC som jag aldrig mer kommer ta i.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Att man ens från första början kunde släppa en telefon utan MMS och 3g på denna sida om årtusendet är för mig fortfarande en gåta!?

Nej jag är skeptiskt.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”