Macbook Pro får kortläsare och hållbart batteri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Problemet med det du pratar om är att det tar upp tid. Varför krånga när man inte behöver? Låt folk köpa sina Mac så sitter du med PC och hittar på något kul istället.

Vadå tar tid?

Köpte min Asus med Vista.

Kom hem.

Packade upp och startade.

Lät den ladda ner uppdateringarna.

Använde den till spel/jobb.

Funkar fortfarande bra, efter 2 år.

Ja, varför krångla?

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Dom måste ha väldigt ont om tid Mac folket här inne, om dom inte ens orkar vänta 2min på att ladda hem OCH INSTALLERA uppdateringarna.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Alla som klagar på att Mac datorer är dyra, visst jag respekterar det, men oftast har de som säger så inte haft eller ens testat en Mac så hur kan ni veta att det inte är värt det? Jag har haft min Mac i över ett år och den har aldrig ens varit i närheten av att hänga sig, krascha eller liknande.

...
Jag har sedan 2000 haft totalt 4 krasher (inkluderar hängningar) med mina PC datorer, anledningen till att jag kommer ihåg att det är 4 stycken är att det är extremt ovanligt! Enda gången min Dell som jag sitter på nu (sedan 2006) krashat var när grafikkortet gick sönder p.g.a. extrem överklockning!

Citat:

Det högre priset beror också på att de använder delar med hög kvalitet, hur många är det som inte klagar på att deras dator suger?
Dessutom så får varje företag bestämma själva vilken målgrupp de har. Att anklaga Mac för att inte göra budget-datorer är som att anklaga Ferrari, Lamborghini eller Rolls Royce för att de inte bygger några budget-bliar.

Bullshit. Du kan köpa PC med ekvivalent eller bättre hårdvara billigare. En bekant köpte t.ex. en Macbook Air och lämnade igen den för att skärmen var av usel kvalitet (han kör fortfarande Apple så är inte någon typ av fanboy som du helt tydligt är). Kylningarna på ett flertal datormodeller har varit fantastiskt usla. Färgen har släppt på vissa modeller. Sprickor... Problem med diverse portar. Problem med spänningsmatningen. Etc. etc.
Naturligtvis är dom inte ensamma om att ha problem med sina datorer men på PC-sidan så klagas det, på Apple sidan så kommer en hop med fanatiker och kritiserar dom som påpekar fel/brister...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olofd
snacka inte om saker du inte kan något om.

Vad trevlig du är.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Vad är det exakt man kan göra på en Mac som man inte kan föra på en PC?

Ansluta laddkabeln med en magnetisk kontakt.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Apple gör sina egna moderkort och använder 1066MHz DDR3

Ja men det var inte det de hade skrivit va? Läs igen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
Att köpa en Mac för att spela de senaste spelen kostar många många kronor! Det kan ingen säga något om, om det är dyrt eller inte lämnar jag åt varje köpare.

Apple är ett mjukvaruföretag i första hand, de tillverkar sina datorer för att mjukvaran ska funka utan diverse kompabilitetsproblem.

Om vi kikar på den absolut vanligaste användaren så skulle jag absolut rekommendera en macdator. Stationär som bärbar, för att prestandan som finns i dem räcker och blir över.
Jag skulle rekommendera en mac för att den ger ett så mycket större mervärde.
Dels vad gäller smidighet i det vardagliga användandet,
dels för avsaknaden av virus,
dels för att slippa diverse blåskärmar
dels för att slippa veta vad .dll är
dels för att slippa veta vad ett register är
dels för att slippa behöva godkänna att öppna "den här datorn"(UAC)
dels för att slippa ladda hem nya drivrutiner var sjätte minut
dels för att få mindre kablar (vilket många(!) eftersträvar)
dels för att slippa lägga ner tid/pengar på att hitta lätta och smidiga foto/video apps
dels för att slippa sitta i pcsupport

Och sist men absolut inte minst, Slippa ringa mig om att "musen har slutat röra på sig"

Vi kan nog alla komma överens om att företag som IT-hantverkarna, PC-Supporten och många många fler skulle försvinna om alla ägde en mac.

Mac kostar, men f*n vad du får för pengarna!

Ha en otroligt trevlig kväll!

T.o.m morsan har Vista ,en vanlig bärbar dator och hon är så värdelös på datorer och hon råkar aldrig ut för dom där problemen som du nämner.

När skulle hon behövva gå in i registret:D?
Och går man in i registret så vet man nog vad man ska göra där.

Känns som du bara problimatiserar en PC. Jag håller mig bestämt fast datorn är inte bättre än personen vid tangenterna är.

Säger itne att Mac är dålig, det tror jag inte heller. Jag skulle gärna kunna tänka mig en Mac just till inredning istället för denna. Men problemen som du radar upp finns egentligen inte.

Handhavande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
Ansluta laddkabeln med en magnetisk kontakt.

Vad är det här för funktion? Skicka gärna bilder och länkar, skulle gärna veta Induktionsladdning? (elektromagnetiskt)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Vad är det här för funktion? Skicka gärna bilder och länkar, skulle gärna veta Induktionsladdning? (elektromagnetiskt)

Ahaha ja om man inte kikar för noga så kan man nog inbilla sig att det är på det viset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Men problemen som du radar upp finns egentligen inte.

Handhavande.

Du sätter fingret på precis det jag vill säga, handhavande. Kan väl gissa på att 95% av alla fel med PC/windows är handhavande. Sitter själv på vista och efter en del pillande så funkar det faktiskt helt okej.

Det tråkiga är att det så lätt ska bli fel, att människor som är mindre intresserade av datorer lyckas knepa till det på något sätt. Det är det här som jag vill lyfta fram och som jag tycker att apple lyckats med.

Det tråkiga är att inte alla program fungerar på mac, även om de allra flesta gör det. Det här är något som jag tror kommer ändras extremt fort det kommande året.

Sen hoppas jag verkligen på windows 7, det jag fortfarande inte förstår är varför de inte kan göra ett operativ som inte kräver ett UAC!

Och de som säger 2minuter att uppdatera windows samt drivrutiner. Har ni installerat SP1/2/3? inga 2 minuter, sen att du måste starta om datorn 4gånger innan du har installerat klart uppdateringarna.

De här problem beror inte på att microsofts programmerare inte vet hur man skriver operativ/program. Utan att hela PC branschen är galet uppbyggd.
Det är/borde vara omöjligt att skriva ett operativ till hundratusentals olika konfigurationer av datorer.

Kommentera gärna om ni tycker jag är ute och cyklar. Försök hålla er till sak bara, istället för att skriva att man är "trög, dum, idiotisk, 13årig cs-nörd och diverse andra namn vissa gärna använder"

Tack och hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0

Ansluta laddkabeln med en magnetisk kontakt. [/B]

Apples produkter riktar sig mer mot de som sitter hemma och surfar och då kan det vara bra med en magnetiskt kontakt. Typ om någon snubblar över sladden. D vs mer en hobby grej än professionellt.

Däremot när du kommer ut i andra miljöer så blir det genast mycket bättre med en kontakt som verkligen sitter och som har ett standard utförande.

En vanlig laptop kontakt brukar tillhöra någon standard, d vs att du måste inte har tillverkarens grejer för att koppla in datorn. Laptop brukar också ligga på 19v vilket har med en standarden att göra. http://images.maplin.co.uk/full/n36fk.jpg

Samt att i tuffare miljöer så vill man inte att elsladden ska hoppa ur av sig själv. När jag tjänstegjorde i arme´n så hade vi datorer i lednings pansarvagnar. En liten magnetisk kontakt hade hoppat ur när vagnen var i rörelse så där gällde det att man hade sladdar som satt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
Text

Microsoft har aldrig gjort ett OS som kräver UAC, så vitt jag vet.
Mazk0: Trodde inte att du menade på allvar att kontakten satt fast med magnetism, då till och med Apple förstår att den lossnar lätt! Såvida den inte är kvadratdecimeter stor, men det skulle ju inte passa in på en Mac...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang
Apples produkter riktar sig mer mot de som sitter hemma och surfar och då kan det vara bra med en magnetiskt kontakt. Typ om någon snubblar över sladden. D vs mer en hobby grej än professionellt.

Däremot när du kommer ut i andra miljöer så blir det genast mycket bättre med en kontakt som verkligen sitter och som har ett standard utförande.

En vanlig laptop kontakt brukar tillhöra någon standard, d vs att du måste inte har tillverkarens grejer för att koppla in datorn. Laptop brukar också ligga på 19v vilket har med en standarden att göra. http://images.maplin.co.uk/full/n36fk.jpg

Samt att i tuffare miljöer så vill man inte att elsladden ska hoppa ur av sig själv. När jag tjänstegjorde i arme´n så hade vi datorer i lednings pansarvagnar. En liten magnetisk kontakt hade hoppat ur när vagnen var i rörelse så där gällde det att man hade sladdar som satt.

Kontakten sitter ordentligt, sen så kostar en laddare från tex dell eller hp 1300kr, icke orginal ligger på ca 700 för en vettig. Apples kostar 845kr.

Sen lovar jag att ska jag köra en dator i en pansarvagn så lovar jag att inte ta en mac!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Microsoft har aldrig gjort ett OS som kräver UAC, så vitt jag vet.

Varför då ha det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
Kontakten sitter ordentligt, sen så kostar en laddare från tex dell eller hp 1300kr, icke orginal ligger på ca 700 för en vettig. Apples kostar 845kr.

Sen lovar jag att ska jag köra en dator i en pansarvagn så lovar jag att inte ta en mac!

Fast du behöver inte laddare av Dell för Dell. Du kan ha samma för HP, Dell, Lenevo etc.

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
haha gud vilka löjliga priser, må apple gå i konkurs.

nja inte riktigt. dels så råder fri konkurrens. dels så är du fri att avstå köp.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
Varför då ha det?

Jag vet inte varför Microsoft lagt till UAC, det är det första jag inaktiverar när jag installerar en Vista eller 7 dator.
Nog med OT.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Äsch jag säger som jag har för mig jag har sagt förut, om jag inte spelade skulle jag lätt ha en mac. Gillar hela paketet skarpt, men just nu i mitt liv passar det inte riktigt in men det gör mig inte så mycket.

Försök skippa vs-snacket är ni snäll, riktat åt båda "lagen".

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Apple kan sälja datorer till ett något högre pris då de har ett par unika lösningar som de lyckats bra med. Magsafe är en mycket bra lösning för de allra flesta (min thinkpad hade fortfarande varit i livet om den varit utrustad med detta). Trackpaden är även den något extra som verkligen är användbar. Bara en sådan sak som att kunna backa i din browser utan att behöva lyfta handen är väldigt bekvämt. Sedan har de givetvis också sitt os som ett starkt försäljningsargument. Lägg till detta att de har en mycket kompetent designavdelning så är det inte speciellt svårt att förstå varför en del personer kan tänka sig att betala mer än för en "vanlig pc" med samma råprestanda.

Det jag tycker är tråkigt med denna typen av diskussioner (och därför oftast håller mig borta från dem) är att allt för få personer tycks kunna se objektivt nog på allternativen oavsett om man fördrar apple eller någon annan tillverkare. Att påstå att en mac aldrig skulle hänga sig eller kräva en omstart är inte något annat än lögn. Givetvis finns det säkert någon där ute som lyckats äga en mac utan att den hängt sig men dessa personer är garanterat väldigt få. Jag har haft datorer som kört både linux och windows och som snurrat dygnet runt i månader under daglig användning utan att hänga sig (talar då givetvis inte om servrar). När det gäller virus är risken givetvis större att du drabbas om du använder dig av windows då "utbudet" är ofantligt mycket större här. Har dock ett par datorer med windows som jag kört utan något antivirusprogram i nått år nu och båda är fortfarande helt rena. Detta beror med absolut största sannolikhet på att jag vet vad jag gör. För personer med lite sämre koll är säkert en mac bättre då risken att göra bort sig är betydligt mycket mindre om du använder osx.

Ska säga något angående uppdateringarna också. Var ju trots allt detta nyheten handlade om. FW till 13'' var välkommet men varför inte också slänga in en kombinerad usb/e-sata port? Vad de slänger i för kortläsare spelar inte speciellt stor roll för mig då jag inte äger några extrema kameror och har alltså inte något behov av att kunna läsa cf-kort. Ställer mig dock lite frågande till varför de inte valt en multi-läsare istället? En sak jag saknat ett tag nu och som jag uppenbarligen får fortsätta att vänta på är möjligheten till integrerat 3g-modem. Varför erbjuder de inte detta? Till sist förstår jag inte att folk rakt av köper att batterierna numera inte går att byta (utan att lämna in datorn eller allternativt göra ett större ingrepp själv) av den anledningen att kapaciteten blivit bättre. Hade det inte varit ännu bättre om de fått sin ökade kapacitet och fortfarande varit utbytbara? Varför bör det ena utesluta det andra?

Permalänk

PC = Saab
Mac = Mercedes

Tycker min MacBook är helt underbar. Inte ångrat mitt köp 1 sekund och väl värd pengarna. Den har inte strulat 1 enda gång på 7 månader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang
Apples produkter riktar sig mer mot de som sitter hemma och surfar och då kan det vara bra med en magnetiskt kontakt. Typ om någon snubblar över sladden. D vs mer en hobby grej än professionellt.

Däremot när du kommer ut i andra miljöer så blir det genast mycket bättre med en kontakt som verkligen sitter och som har ett standard utförande.

En vanlig laptop kontakt brukar tillhöra någon standard, d vs att du måste inte har tillverkarens grejer för att koppla in datorn. Laptop brukar också ligga på 19v vilket har med en standarden att göra. http://images.maplin.co.uk/full/n36fk.jpg

Samt att i tuffare miljöer så vill man inte att elsladden ska hoppa ur av sig själv. När jag tjänstegjorde i arme´n så hade vi datorer i lednings pansarvagnar. En liten magnetisk kontakt hade hoppat ur när vagnen var i rörelse så där gällde det att man hade sladdar som satt.

Tro mig, den sitter fast även om det är magnet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Ja men det var inte det de hade skrivit va? Läs igen.

Jag gav dig ett svar på din fråga, sluta vara en douche.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
nja inte riktigt. dels så råder fri konkurrens. dels så är du fri att avstå köp.

haha, om du ser på alla siffror så är det nog PC-branchen som ligger illa till just nu, inte apple.. deras försäljning har endast sjunkit med 3%....

du köper inte en bil bara för motorn?
då skulle alla köra toyota corolla trimmade till 600hk.

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Hej titta på mig, jag kör Mac _och_ PC, vad ska ni äckliga fanboys göra åt det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
PC = Saab
Mac = Mercedes

Tycker min MacBook är helt underbar. Inte ångrat mitt köp 1 sekund och väl värd pengarna. Den har inte strulat 1 enda gång på 7 månader.

MAC=Citroën Egensinniga lösningar som ett fåtal blir religösa över.
PC=Vilken annan jävla bil som helst. Du kan välja om du vill han en KIA, en Toyota, en Volvo, en Audi eller varför inte en Ferrari eller Lambourghini.

Fö är 7 månader ingenting. Jag har betydligt längre uptime på windows 2000 maskiner. Så PC/Windows är extremt stabilt om du bara vill ha det så.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
MAC=Citroën Egensinniga lösningar som ett fåtal blir religösa över.
PC=Vilken annan jävla bil som helst. Du kan välja om du vill han en KIA, en Toyota, en Volvo, en Audi eller varför inte en Ferrari eller Lambourghini.

Fö är 7 månader ingenting. Jag har betydligt längre uptime på windows 2000 maskiner. Så PC/Windows är extremt stabilt om du bara vill ha det så.

Dessa bil-paralleller. -_-

Mac är mer stilren än vad PC-datorer är idag, överlag. De som inte behöver den kraften som PC-datorer ger (i de lite högre prisklasserna) för spel o dylikt kanske väljer ett mer stilrent alternativ... vad vet jag!

Båda OS är stabila, det ena kraschar inte mer än den andra... tror jag.

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
Kontakten sitter ordentligt, sen så kostar en laddare från tex dell eller hp 1300kr, icke orginal ligger på ca 700 för en vettig. Apples kostar 845kr.

Sen lovar jag att ska jag köra en dator i en pansarvagn så lovar jag att inte ta en mac!

Varför drar du siffror ur luften?

En ny adapter till min dell m1340 kostar 525, med moms och frakt. Den dyraste du kan köpa på deras sajt kostar 773.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unisol
Dessa bil-paralleller. -_-

Mac är mer stilren än vad PC-datorer är idag, överlag. De som inte behöver den kraften som PC-datorer ger (i de lite högre prisklasserna) för spel o dylikt kanske väljer ett mer stilrent alternativ... vad vet jag!

Båda OS är stabila, det ena kraschar inte mer än den andra... tror jag.

Vista kraschar och krånglar betydligt mer än OSX gör för mig i alla fall. Windows 2000 var däremot ett bra system.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Varför drar du siffror ur luften?

En ny adapter till min dell m1340 kostar 525, med moms och frakt. Den dyraste du kan köpa på deras sajt kostar 773.

Priserna verkar ha ändrats betydligt sen jag inne på dells sida, så jag tar tillbaka mitt påstående vad gäller priset. Det vi kan komma fram till då är iaf att priserna är ungfär desamma, och då väljer iaf jag magnetkontakt.

MVH
Adam

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Jag gav dig ett svar på din fråga, sluta vara en douche.

Nej, teoretisk sett så gav du mig aldrig ett svar eftersom du svarade på något helt annat än på mitt påstående.

Du tycker inte att Sweclockers borde hålla en något högre språklig nivå än att låta sådana banala misstag gå igenom som att man skriver GDDR3 istället för DDR3.

För de som är insatta så vet dem att det är väsentlig skillnad på GDDR3 och DDR3, GDDR3 är snarare likt DDR2 än DDR3. Låter man sådant här sippra igenom så slutar det bara med att mindre nogräknande personer börjar få för sig att man använder GDDR3 som internminne, vilket ju är HELT fel.

You tried to outsmart me and you failed. Thats it.

----------------------------

För övrigt så är jag djupt fascinerad av Macintosh vs. Dell, HP, etc. Det som roar mig mest är att man lite schablonmässigt kallar det Mac vs. PC. Eh? Är ni medvetna om att PC står för "Personal Computer". En Macintosh är också en "Personal Computer". Skillnaderna är minimala. Främst nu när även Apple valt att använda sig av x86-arkitekturen.

Det bästa av allt är att en massa "nissar" som enbart suttit i Windows uttalar sig om bristerna med OSX och Macintosh, tvärtom sker ju också men högst sällan. Dock har en del "nyfrälsta" Macibaner blivit extremt rabiata. Jag har själv en MacBook gen. 2 där batteriet har avlidit totalt efter cirka två och ett halvt år vilket irriterat mig något enormt men det säger ju inte att en Dell skulle vara bättre, batterierna är av samma teknik så att det kan gå sönder är bara ett faktum.

OSX har sina klara fördelar enligt min åsikt men nu sitter jag uteslutande med Windows, har laddat ner Windows 7 Beta till min stationära och Microsoft har varit duktiga på att sno bra idéer från OSX så nu är de både rätt lika konkurrenter.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM