Minskning av webbläsarn, problem på min webbplats

Permalänk
Inaktiv

Minskning av webbläsarn, problem på min webbplats

Hej!

Jag har ett problem jag stöt på nu när jag skriver in någon text på min "webbplats" som jag håller på att göra. Det är att all text som jag skriver på min webbplats: listor, strötexter osv... hoppar ner rader när jag minskar webbläsarens storlek. Aldrig stött på detta problem förut och jag vill ha det så att webbplatsen innehåll minimeras som här på sweclockers, alltså som de flesta webbplatser har. Texten hoppar ner istället för att sitta statisk på plats. Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta men hoppas att någon förstår.

Bild som illustrerar problem (hoppas jag):
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------hmmm.jpg

[KOD HTML]

<body>

<div id="head">
<div>
<!--- Rubrik --->
<p class="rubrik"><a href=”?php bloginfo(’url’); ?><?php bloginfo(’name’); ?></a></p>
<!--- <?php the_content(); ?> --->
</div>

<div id="menu">
<a href="#">Home</a>
<a href="#">Gallery</a>
<a href="#">Categories</a>
<a href="#">Contact</a>
<a href="#">About</a>
</div>
</div>

</body>
</html>

[KOD CSS]

body {
background-color:#121212;
margin:0;
}
#head {
background-image:url(images/portfolio_01.gif);
background-repeat:repeat-x;
height:84px;
}
.rubrik {
font-family:"Lucida Sans Unicode", "Lucida Grande", sans-serif;
font-size:30px;
color:#FFF;
text-decoration:none;
margin-left:25px;
}
#menu {
float: right;
font: 67.5% "Lucida Sans Unicode", "Bitstream Vera Sans", "Trebuchet Unicode MS", "Lucida Grande", Verdana, Helvetica, sans-serif;
list-style: none;
margin-top: -20px;
padding: 0;
width: 100%;
}

[/KOD]

Detta är den kod jag har i nuläget men problemet kvarstår än. Jag använder mig av lite php och ska använda mig av wordpress för min webbplats om det är till någon hjälp. Var ett tag sedan jag kodade så kan ha glömt något väldigt enkelt. Men hoppas få detta problem löst då jag vet att jag inte haft det så här tidigare.

MVH

Permalänk
Medlem

Specificera bredden på menyn i pixlar

Permalänk
Inaktiv

Tack för det snabba svaret! Verkar vart precis vad jag behövde.