programering binärt till decimal

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
avesta
Registrerad
Okt 2007

programering binärt till decimal

är det någon som skulle kunna hjälpa mig med att skriva ett program som omvandlar binära tal till vanliga tal med decimaler?

jag går programering b och kan inte så mycket men nu har jag fått ett stort krav av min flickvän att hjälpa henne. hon går programering a

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
avesta
Registrerad
Okt 2007

om någon undrar varför jag la upp en tredje tråd så vet jag inte hur man tar bort en tråd man laggt upp och det gick inte att göra inlägg på en låst tråd

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jan 2002

*tråd låst*
Du förverkar din chans att få hjälp genom att inte följa reglerna i första steget (skapa dubbla trådar om samma sak).
Du vill ha källkod så det blir en färdig skoluppgift (vilket vi inte hjälper till med). Du nämner inte ens inte vilket programmeringsspråk det är frågan om.
Lite matnyttigt hittar du här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_numeral_system#Decimal
Du, eller rättare sagt din flickvän, borde kunna tänka ut ett sätt att göra det på.

Fler trådar leder till varning (du får en anmärkning i användarprofilen).

edit: Ändrad om texten ovan och lade till lite.
edit2: Ett tips, studera algoritmen (med penna och papper) som du fick av spaceslee i den första tråden och se vad som är fel, ändra om och sen kommer det att fungera bra.

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG