Permalänk
Medlem

kylare till 4770?

Jag är sugen på byta kylaren på mitt xfx 4770 för att få min hyggligt tysta dator ännu tystare, och blev tipsad om Accelero S1 rev2.

Någon som testat och/eller vet att den passar? Kan det vara lönt att prova utan fläkt, eller är det solklart att kortet blir för varmt vid spel? Och hur klurigt är det att byta egentligen - är det bara att köpa en tub kylpasta och ta fram skruvmejseln eller?

Per

Permalänk
Avstängd

AC S1 passar inte utan modifikation. 4770 är inte lika lång som 4830, 50 och 70...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Re: kylare till 4770?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fson
Jag är sugen på byta kylaren på mitt xfx 4770 för att få min hyggligt tysta dator ännu tystare, och blev tipsad om Accelero S1 rev2.

Någon som testat och/eller vet att den passar? Kan det vara lönt att prova utan fläkt, eller är det solklart att kortet blir för varmt vid spel? Och hur klurigt är det att byta egentligen - är det bara att köpa en tub kylpasta och ta fram skruvmejseln eller?

Per

Kylaren är tyst! Även om jag har xfx kortet med referenskylare men den är knäpptyst på 32% som jag kör. Skulle tro att s1 passar men kanske får slipa ner nån fläns eller så... Kör en slipstream 500rpm stippad på s1, flöde men ljudlöst

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Tack, ja lite googlande (som jag borde gjort innan jag skapade tråden..) bekräftar ju att det krävs åtminstone lite kapande/böjande för att få till det. Trist, även om det inte verkar vara några omfattande åtgärder som krävs.

Några andra förslag på tyst kylning till kortet?