Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

kylare till 4770?

Jag är sugen på byta kylaren på mitt xfx 4770 för att få min hyggligt tysta dator ännu tystare, och blev tipsad om Accelero S1 rev2.

Någon som testat och/eller vet att den passar? Kan det vara lönt att prova utan fläkt, eller är det solklart att kortet blir för varmt vid spel? Och hur klurigt är det att byta egentligen - är det bara att köpa en tub kylpasta och ta fram skruvmejseln eller?

Per

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001

AC S1 passar inte utan modifikation. 4770 är inte lika lång som 4830, 50 och 70...

i5 4670k (@4.2), Scythe Mugen 2 (600rpm), 16GB 1600Mhz, Asus Z87-Z, 7TB WD Green + 750GB SSD, MSI rx480 8GB, Sound BlasterX AE-5, Asus MG279Q 27" 1440p 144Hz, Antec p180 (2x500rpm), Corsair rm650i, Roccat Kone Pure..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borta
Registrerad
Jan 2008

Re: kylare till 4770?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fson
Jag är sugen på byta kylaren på mitt xfx 4770 för att få min hyggligt tysta dator ännu tystare, och blev tipsad om Accelero S1 rev2.

Någon som testat och/eller vet att den passar? Kan det vara lönt att prova utan fläkt, eller är det solklart att kortet blir för varmt vid spel? Och hur klurigt är det att byta egentligen - är det bara att köpa en tub kylpasta och ta fram skruvmejseln eller?

Per

Kylaren är tyst! Även om jag har xfx kortet med referenskylare men den är knäpptyst på 32% som jag kör. Skulle tro att s1 passar men kanske får slipa ner nån fläns eller så... Kör en slipstream 500rpm stippad på s1, flöde men ljudlöst

Religion and greed cause millions to bleed

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Tack, ja lite googlande (som jag borde gjort innan jag skapade tråden..) bekräftar ju att det krävs åtminstone lite kapande/böjande för att få till det. Trist, även om det inte verkar vara några omfattande åtgärder som krävs.

Några andra förslag på tyst kylning till kortet?