Utvärdera min sida ? infexis.com

Permalänk
Medlem

Utvärdera min sida ? infexis.com

Hej grabbar, undrar om ni har lust att utvärdera min sida och ge mig lite funderingar och förslag på vad som kan bli bättre ?
Tack till alla som tar sig tid att hjälpa !

www.infexis.com

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Header: Suddig bild, infexis-logon är svårläst. Riddaren ser utsträckt/tillplattad ut.

Menyn: knapparnas text är svår att se. Fadear till rött när man musar över den och går inte tillbaka igen -- skumt. Den röda texten är nästan lika svårläst som den svarta. Bakgrunden har en guldlinje högst upp som ligger dubblerad över samtliga knappar. Tycker du kan ta bort den då den inte tillför något i sammanhanget, alternativt ta bort den från enbart knapparna.

Breadcrumbs: ligger för långt ner på sidan, alternativt är bilden ovan för hög. Bilden känns som en återupprepning av headern, så den kanske går att ta bort helt? Breadcrumbs gör sig bäst direkt under menyn (de ligger bra på forum-sidan tycker jag). Kan också göras mindre och diskretare för att spara plats i y-led.

Både menyn och breadcrumbsen skulle må mycket bättre om texten inte var svart, alternativt bakgrunden inte var så högblank.

Masonitbakgrunden fungerar, men inte tillsammans med "kromet". Huvudbakgrunden verkar också ha ett mörkare dungeon-tema som gör att masoniten känns lite felplacerad, såvida du inte vill ge känslan av att sidan är en kuliss.

Om man bryr sig om att lägga till länkar som proklamerar valid XHTML / CSS så är det bäst att koden verkligen är valid, annars kommer folk som jag störa sig på det, plus att det ger ett korkat intryck.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Stavfel överallt.

Permalänk
Medlem

okay grabbar, tack så mycket.
1: designen är en färdig template som jag tankat hem från nätet
men ska se till att rätta misstagen som du nämnde

2: det är inte jag som lägger in texten på sidan, det är min moderators som sköter nyheter och informationen.

3: jag har funderat på att fixa ny design och bygga om sidan totalt, men dessvärre så tycker medlemmarna att denna duger och de vill inte ha ny

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

ser det bättre ut nu när jag har ändrat vissa grejer, ?
fast jag kämpar fortfarande med menyn att ta bort den röda färgen och sträcket som finns där

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Hedersmedlem

Om man söker efter din sida på google så står det:
"Joomla! - the dynamic portal engine and content management system."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palmie
Om man söker efter din sida på google så står det:
"Joomla! - the dynamic portal engine and content management system."

<meta name="generator" content="Joomla! 1.5 - Open Source Content Management" />

Det kan bero på att det är Joomla. http://www.infexis.com/administrator/

Så det känns lite fånigt att det står "Website built & maintained by Zannzza and Infexis" eller har ni byggt något på det förutom designen? (edit, läste ovan att ni inte gjort designen heller).

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal

<meta name="generator" content="Joomla! 1.5 - Open Source Content Management" />

Det kan bero på att det är Joomla. http://www.infexis.com/administrator/

Jo, det förstod jag. Menade mer som att han borde skriva dit något som beskriver sidan.

Permalänk
Medlem

Det är ju redan gjort! när jag söker google så står det såhär:

Infexis-Scape - Best private rs server on the net !

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palmie
Jo, det förstod jag. Menade mer som att han borde skriva dit något som beskriver sidan.

Jag menade inte att säga mot det, jag ville bara förtydliga

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

kom igen grabbar mer än så har ni väl att klaga på ?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Sökfältet gömmer sig i den svarta loggan :O, kanske skall göra den lite lättare att se så skulle sökfunktionen nog göra mer nytta.

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk

Shoutboxen är för stor för sin ruta. Blir scrollbars på den.
Sedan tycker ja nästa sidan är lite för bred. Kanske bara är jag men texten som står i mitten känns lite lång på bredden. Sedan är det mycket tomrum som gapar tomt där ingen text står.
Är ju en smaksak men ja tror inte det skulle göra nått att korta ner den med 50px eller så

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Sen så om man håller musen över en knapp och drar bort den så blir knappen inte som den var från början, den fortsätter vara röd!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Nu är sidan uppdaterad och jag skulle vilja att ni ger mig fler åsikter och förslag

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.