Fråga angående Sapphire HD4890

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Maj 2009

Fråga angående Sapphire HD4890

Hejs!
Får väl börja med att ursäkta mig för att jag är nybörjare på det här med att plocka ihop datorer och det mesta som här till, men jag skulle behöva ett lite snabbt svar på en/två små undring jag har.....

Nu har jag gått och köpt mig en massa saker som jag fått för mig att jag skulle klara av att koppla ihop, och den del som jag trott mig få minst problem med var grafikkortet ett Sapphire Radeon HD4890. Men nu är jag lite osäker på hur mycket ström det här kortet behöver...
Kortet har två stycken "strömingångar" (6-pin) och det följde med två stycken "strömkablar" (6-pin -> molex), vilket jag tolkar som att båda dessa skall kopplas in.

Det följde med liknande kablar som det står PCI-e på med mitt nätaggregat Corsair HX620, och då det är lite bättre längd på dessa tänkte jag använda dem...

Det jag undrar är alltså:
1. Skall båda dessa 6-pin anslutningar på grafikkortet ha en sladd kopplad till nätaggregat?
2. Kan jag använda kablarna som följde med nätaggregatet?

Tack på förhand!

[Dator]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borta
Registrerad
Jan 2008

Använd de som följde med nätagget. Två 6-pin behövs du kopplar in dom i grafikkortet sem den andra änden(om den inte redan sitter i agget) i nätagget. Lycka till trots min dåliga beskrivning

Religion and greed cause millions to bleed

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Ja använd både dem från agget. Kortet behöver båda så det är bara koppla in och köra. Dem där adaptrarna med molex tror jag är ifall du skulle haft två kort. Då tar du ström genom två molex kontakter eftersom det inte finns mer än två kontakter för PCI direkt från agget....

Lite luddigt men jag har bråttom! Hoppas det går bra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*Triplehead2go*
Registrerad
Feb 2003

Japp båda ska kopplas in på olika strömlinjer lr vad man nu kallar det, du bör ha lite kräm i agget då de suger ström
Har 2st i Crossfire, mitt 580w agg orkade inte med båda datorn bara dog, har nu 600w ist och ett externt 340w agg till det ena kortet och nu funkar det.

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar