Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad "Hjärtslagsvisaren" intill hp:t är?
Eller vad det är till för?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av hunden:

Känner inte riktigt att jag är hundra på vad det 3D-spotting innebär men enligt vad jag lyckades googla fram så innebär det att det kommer en markör i själva spelet (inte på kartan) precis som flaggorna och dessa syns igenom väggar och liknande. Finns väl inget som säger att bara för att det är en kommandoros så blir det inga 3D-markörer? eller har jag missat nått?

Enligt mig spelar det ingen roll om markeringen finns i banan (3D) eller bara på kartan (2D) så jag förstår inte riktigt hatet mot 3D-spotting men jag har å andra sidan inte spelad Bad Company-spelen så jag vet inte hur det funkar där. I BF2 när man markerade fordon eller gubbe så följde markören på kartan med en bit även om den flyttade sig vilket ju även det är "fusk", bara markören står still och enbart markerar var man såg fordonet just då så tycker jag det spelar mindre roll vilken typ av markör det är.

Det är som andra säger wallhack i dess rätta bemärkelse.

Skrivet av nfskillen:

Någon som vet vad "Hjärtslagsvisaren" intill hp:t är?
Eller vad det är till för?

Gissar det är mest kosmetiskt, troligen så kan man väl se att frekvensen ökar om man blir skjuten eller liknande.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av JackeShan:

Helt korrekt. Det räcker med att peppra på Q (utan att man ens ser någon) så poppar det upp massa prickar då och då. Det är faktiskt riktigt störande då det är som wallhack och det känns inte riktigt rättvist när man är långt inne bland massa buskar och blir dödad av någon som är på andra sidan kartan.

Ok, så spelet hjälper alltså till och pekar ut personer om de råkar befinna sig under pekarens sikte fast ingen egentligen ser dem. Det stora problemet är egentligen inte att markeringen är i 3D utan att spelet hjälper till för mycket?

Tänkte inte heller på att det med en 3D-markör faktiskt är möjligt att skjuta nån över hela banan, det gick ju inte med en 2D-markering. Då kanske inte en 3D-markering är så bra ändå, jag tänkte att en kombination skulle vara bäst.

Vi får se hur slutresultatet blir

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

3d spotting är bra, och ett måste för snabbt spelande, man slipper alla dessa stillsittande campare, och spelet blir snabbare och mer dynamiskt.
spotting fanns i BF2 och har utvecklats på ett bra sätt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Det tornet vi såg i trailern? Yeah...

Permalänk
Medlem

fick mig en tankeställare när jag kollade en video. När man dör så står det ME = X. Him = X. Kan detta leda till att kvinnliga spelare känner sig kränkta?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av nfskillen:

Någon som vet vad "Hjärtslagsvisaren" intill hp:t är?
Eller vad det är till för?

Sprint skulle jag tippa.

Skrivet av hunden:

Ok, så spelet hjälper alltså till och pekar ut personer om de råkar befinna sig under pekarens sikte fast ingen egentligen ser dem. Det stora problemet är egentligen inte att markeringen är i 3D utan att spelet hjälper till för mycket?

Tänkte inte heller på att det med en 3D-markör faktiskt är möjligt att skjuta nån över hela banan, det gick ju inte med en 2D-markering. Då kanske inte en 3D-markering är så bra ändå, jag tänkte att en kombination skulle vara bäst.

Vi får se hur slutresultatet blir

Skrivet av Flopper:

3d spotting är bra, och ett måste för snabbt spelande, man slipper alla dessa stillsittande campare, och spelet blir snabbare och mer dynamiskt.
spotting fanns i BF2 och har utvecklats på ett bra sätt.

Tyvärr skrev jag på en NDA så kan inte kommentera egentligen på 3D spottning. 3D spotting och wallhack är dock en och samma sak. Med wallhack (jag är admin på en server så vet tyvärr alldeles för mycket om den skiten) så kan man se vart fi är, när de kommer fram till ett hörn eller om de försöker flanka. Så, det är alltså camparens dröm. Att kunna se fienden komma och vara redo. Granatspam någon?

Vi får väl se vad de gör med BF3 och om de tog åt sig av Alpha forumet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

fick mig en tankeställare när jag kollade en video. När man dör så står det ME = X. Him = X. Kan detta leda till att kvinnliga spelare känner sig kränkta?

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e4b8bf169f5a_Namnl%F6s.jpg

Där sa du något. Men som du vet, Alfa. Och/eller kanske DICE syftar på "han" som i ens karaktär i spelet?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Där sa du något. Men som du vet, Alfa. Och/eller kanske DICE syftar på "han" som i ens karaktär i spelet?

jo tänkte på det. Men det spelar väl igentligen ingen roll eftersom det är personen som sitter bakom skärmen som det handlar om.

Permalänk
Skrivet av Flopper:

3d spotting är bra, och ett måste för snabbt spelande, man slipper alla dessa stillsittande campare, och spelet blir snabbare och mer dynamiskt.
spotting fanns i BF2 och har utvecklats på ett bra sätt.

Är lite tveksam till spotting då man i alpha kunde med G3 (singel) stå skjuta i en buske mot alla trianglar man såg och få rätt så mycket kills utan egentligen sett något fiende... BC2 är dock tusen gånger värre än BF3 alpha

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

fick mig en tankeställare när jag kollade en video. När man dör så står det ME = X. Him = X. Kan detta leda till att kvinnliga spelare känner sig kränkta?

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e4b8bf169f5a_Namnl%F6s.jpg

Alla avatarer är ju manliga...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Sprint skulle jag tippa.

Tyvärr skrev jag på en NDA så kan inte kommentera egentligen på 3D spottning. 3D spotting och wallhack är dock en och samma sak. Med wallhack (jag är admin på en server så vet tyvärr alldeles för mycket om den skiten) så kan man se vart fi är, när de kommer fram till ett hörn eller om de försöker flanka. Så, det är alltså camparens dröm. Att kunna se fienden komma och vara redo. Granatspam någon?

Vi får väl se vad de gör med BF3 och om de tog åt sig av Alpha forumet.

Nej men vafan, detta är ju bara trams. Finns massvis med videos online som visar hur spotting i BF3 funkar. Det är (var?) same-old med Q för att markera en fiende. Comm-rosen är lite av en last-minute-addition, så den finns inte i builden de visar på Gamescom.

Där hade vi det överstökat.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Szkar:

Nej men vafan, detta är ju bara trams. Finns massvis med videos online som visar hur spotting i BF3 funkar. Det är (var?) same-old med Q för att markera en fiende. Comm-rosen är lite av en last-minute-addition, så den finns inte i builden de visar på Gamescom.

Där hade vi det överstökat.

Tänk på tonen.

Samma som Q? Inte i BF2 för där fick du inte en markering i 3D på hans exakta position i ditt synfält, det är helt annorlunda än en 2D markering på en karta.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Tänk på tonen.

Samma som Q? Inte i BF2 för där fick du inte en markering i 3D på hans exakta position i ditt synfält, det är helt annorlunda än en 2D markering på en karta.

Syftade på BC2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Mortar.. samma som i BC2?

Sry läste som motor och inte mortar haha

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Mortar.. samma som i BC2?

Skrivet av KRQKAN:

nej bc2 forstbite 1.5 bf3 frostbite 2.0;)

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

jag phailade på läsningen xD

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andyboy88:

Är lite tveksam till spotting då man i alpha kunde med G3 (singel) stå skjuta i en buske mot alla trianglar man såg och få rätt så mycket kills utan egentligen sett något fiende... BC2 är dock tusen gånger värre än BF3 alpha

måste tänka på de gamla gubbarna som inte ser utan glasögon när de spelar.
inte bara kids som spelar

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

måste tänka på de gamla gubbarna som inte ser utan glasögon när de spelar.
inte bara kids som spelar

Då får de skaffa läkarintyg som de kan använda för att låsa upp 3D spotting ingame

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

3d spotting är bra, och ett måste för snabbt spelande, man slipper alla dessa stillsittande campare, och spelet blir snabbare och mer dynamiskt.
spotting fanns i BF2 och har utvecklats på ett bra sätt.

Helt ärligt, som jag minns var det knappt någon som campade i BF2 med sin 2D spotting. Däremot så har bfbc2 lyckats generera runt tre miljoner campare.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Sarevok:

Helt ärligt så minns jag att det var knappt någon som campade i BF2 med sin 2D spotting.

Minns att det kunde ligga en del snipers runt fiendens huvudbas och skjuta alla som spawnade, var rätt irriterande och jag har för mig att det inte var tillåtet i klanspel. Detsamma hände med helikoptrarna, de kunde cirkulera runt baserna och göra det nästan omöjligt att spawna.

Minns även när man innan patcharna kunde reparera Blackhawken väldigt snabbt inifrån, man kunde då med fyra personer (pilot, reparatör och två på minigun) äga sönder en hel bana nästan utan möjlighet att bli nedskjuten.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Minns att det kunde ligga en del snipers runt fiendens huvudbas och skjuta alla som spawnade, var rätt irriterande och jag har för mig att det inte var tillåtet i klanspel. Detsamma hände med helikoptrarna, de kunde cirkulera runt baserna och göra det nästan omöjligt att spawna.

Minns även när man innan patcharna kunde reparera Blackhawken väldigt snabbt inifrån, man kunde då med fyra personer (pilot, reparatör och två på minigun) äga sönder en hel bana nästan utan möjlighet att bli nedskjuten.

Mjo, men spawn raping är ju inte riktigt samma sak som 3D-spotting problemet.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Minns att det kunde ligga en del snipers runt fiendens huvudbas och skjuta alla som spawnade, var rätt irriterande och jag har för mig att det inte var tillåtet i klanspel.

Möjligtvis men det berodde lite på vilken bana det var och servern. Det som var bra med BF2 var ju att du hade så många olika vägar att kunna ta för att flanka. Jag brukade spela på Gotland TV2 och ett par andra servrar där sånt var förbjudet och på den tiden hade väl folk lite mer vett i huvudet.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarevok:

Helt ärligt, som jag minns var det knappt någon som campade i BF2 med sin 2D spotting. Däremot så har bfbc2 lyckats generera runt tre miljoner campare.

Olika i sin speldynamik.
dagens spel kräver snabbare förflyttning vilket gör att Bf2 idag är en seg gammal häst.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

EA UK BF3 Forums

Så är någon på twitter som är på Gamescom och kör Alpha. Han säger att infateri inte kan 3D spottas utan bara kommer upp på mini-map men fortdon fortfarande kommer upp i 3D. Också att planens maxhastighet är 400, alltså visar trailern nästan tophastighet (var väl runt 370+).

Det är såklart osäker info och det är oklart om det är hardcore etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockans:

EA UK BF3 Forums

Så är någon på twitter som är på Gamescom och kör Alpha. Han säger att infateri inte kan 3D spottas utan bara kommer upp på mini-map men fortdon fortfarande kommer upp i 3D. Också att planens maxhastighet är 400, alltså visar trailern nästan tophastighet (var väl runt 370+).

Det är såklart osäker info och det är oklart om det är hardcore etc...

Det lät jävligt bra om det nu är sant

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Bara jag som upplever att problemet med 3D-spotting var mycket värre i Alphan än i BC2?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Olika i sin speldynamik.
dagens spel kräver snabbare förflyttning vilket gör att Bf2 idag är en seg gammal häst.

Vad sägs om att ge varenda spelare wallhack samt aimbot med autofire? Där har du snabbhet.

Kan du definiera vad du menar med "dagens spel kräver snabbare förflyttning"? För så vitt jag vet var spelen snabbare förr i tiden med Quake osv.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Vad sägs om att ge varenda spelare wallhack samt aimbot med autofire? Där har du snabbhet.

Kan du definiera vad du menar med "dagens spel kräver snabbare förflyttning"? För så vitt jag vet var spelen snabbare förr i tiden med Quake osv.

Folk menar väl att man aldrig tjänar på att försvara eftersom försvararens taktiska fördelar position och skydd röjs genom 3D spotting.
Därför vill man vara vid nästa flagga inom 30 sekunder.

Hur ska han kunna ta sig ditt om man inte kan sprinta över öppna områden? Eftersom man inte har tid att titta efter och analysera situationen behöver man 3D spotting som gör det åt en.

Gillar verkligen inte hur Dice lägger till fake-teamplay element helatiden. De ska ha en grund och spelarna ska skapa egen teamplay utan att få poäng för varje sak. Detta ger fördel till annat folk och inte de där "kidsen" som alla verkar vilja kalla dem som tycker annorlunda trots att de själva vill ha kid-vänlig spelmekanik.

Permalänk
Skrivet av Klockans:

EA UK BF3 Forums

Så är någon på twitter som är på Gamescom och kör Alpha. Han säger att infateri inte kan 3D spottas utan bara kommer upp på mini-map men fortdon fortfarande kommer upp i 3D. Också att planens maxhastighet är 400, alltså visar trailern nästan tophastighet (var väl runt 370+).

Det är såklart osäker info och det är oklart om det är hardcore etc...

Om det kommer vara sådär i softcore så tycker jag det är helt perfekt. Fordon ska kunna spottas för bättre försvar medan infanteri ska kunna ha möjligheten att flanka. Kommer själv ihåg från Alpha Trial att det var stört omöjligt att flanka fienden eftersom det låg ett par krypskyttar längstbak och spammade q samtidigt som de svepte över hela banan (vet de eftersom jag gjorde det själv (a)).