Script/kod för uppdatering, byta bilder etc. på webbplatsen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

Script/kod för uppdatering, byta bilder etc. på webbplatsen

Hej,
Ska göra en hemsida till en mäklarfirma.
De önskar uppdatera sidan enkelt genom login till ett formulär som sköter deras ändringar, som är:
-senast inlagda objekt ska visas på första sidan överst i en lista samt som bildobjekt, max 6 objekt på första sidan
- nya bilder ändras på berörda sidor
- en möjlighet att märka objekten med en text som beskriver objektet status ex. SÅLD, NYTT PRIS etc.
De är inga dataindivider så allt måste in i ett formulär där de enkelt kan skriva in sina texter och ändra sina bilder med resultaten som ovan.

Finns det någon som kan ge en hint om vad jag ska använda mig av för script/kod etc.?

Tack på förhand!

Har alltid hittat bra lösningar i Sweclockers forum men den här gången gick jag bet - hittills.

//Donnacue

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2005

Ja, du får väl göra en adminsida med en enkel design och använda dig att tex php för att göra det funktioner som kunden vill ha!

Cmon lets have soma sex?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2007

Skulle kunna gå att göra med WordPress också... med något vettigt tema att utgå ifrån, typ det här.
På så vis slipper du skriva hela adminsystemet själv och kan koncentrera dig på designarbetet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Alternativ ett är php och mysqldatabas.
Alternativ två är php och textfiler.
Script finns att hämta på hotscripts.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

Tack för tipsen

Nu har jag surfat runt lite och läst om era tips. Insett en sak - jag har inte kunskap nog för att fixa detta. Bäst att jag söker någon med rätt skills.
Tack för snabba svar även om jag är saktfärdig av mig.