Copy-protected cd från CDON, går den att rippa?

Permalänk
Medlem

Copy-protected cd från CDON, går den att rippa?

Tjo, jag har använt www.cdon.se länge, de har bra priser, schysta kampanjer och gratis frakt för studenter. Men nu stötte jag på en cd som det står copy-protected på. Kommer jag då inte kunna rippa den till hårddisken? Isåfall får det vara, att sitta och byta cd-skivor är förlegat.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Jadå inga problem.. Använd SlySoft AnyDVD senaste versionen den kan nog ta bort kopieringsskyddet på din CD, även om programmet främst är gjort för DVD.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
§7?

Det är helt lagligt att i Sverige kopiera musik man köpt för eget bruk.

Till TS:
Jag har inte stött på någon sån skiva ännu, men jag har för mig att jag läst att det inte var några större problem att rippa de skivorna ändå. Gör en googling.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

men är det även lagligt att kringgå skydden?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
men är det även lagligt att kringgå skydden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Det är helt lagligt att i Sverige kopiera musik man köpt för eget bruk.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

bidrar med en länk till Audiograbber för cd konvertering. har hittills inte varit med om någon musik skiva han inte har konverterat.

http://www.audiograbber.com-us.net/

enda du behöver göra om du vill göra mp3 av dem är att du måste ladda ner lame_enc.dll separat, men det står på download sidan hur du gör.

Permalänk
Medlem

Jag tycker man ska bojkotta kopieringsskyddade skivor så kanske de slutar att försöka sälja sådant skräp. Även om man kanske kan kringgå skydden så är det inte användarvänligt om man säger så.

Permalänk
Medlem

Ska du bojkotta alla PC-Spel då också eller?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Nu är kanske tråden i stort sett överspelad så vi har råd med ett snedsteg:

Jag bojkottar köp av spel med överdrivna kopieringsskydd. T.ex. känner väl många till Spore som krävde en (ej garanterad) återaktivering om du installerat det mer än tre gånger. Cd-nyckel har jag dock inget emot, det har andra användningar än just bara kopieringsskydd..

Permalänk
Medlem

Okej, då jag kör Linux och tipsen på program med största sannolikhet gäller windows undviker jag nog denna cd-skivan istället. Bojkottar den som någon sa. Brukar rippa till flac och mp3 men ska det krångla får det va.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kamouflage
Nu är kanske tråden i stort sett överspelad så vi har råd med ett snedsteg:

Jag bojkottar köp av spel med överdrivna kopieringsskydd. T.ex. känner väl många till Spore som krävde en (ej garanterad) återaktivering om du installerat det mer än tre gånger. Cd-nyckel har jag dock inget emot, det har andra användningar än just bara kopieringsskydd..

Då är frågan varför man måste installera om det så mycket? O.o

Och ifall man nu ska installera om det så många gånger... är det verkligen SÅ jobbigt att behöva göra en extra sak?

Varför klagar ingen på STEAM? Det är faktiskt ännu strängare egentligen.