Monkey Island 1 - Disketter, 4 eller 8 stycken?

Permalänk

Monkey Island 1 - Disketter, 4 eller 8 stycken?

Min farsa har sedan länge sparat Monkey Island 1 på 8 stycken 360kb floppy's. Egentligen är det 9 floppy's, men en av dem är den så kallade "startfloppyn". Och det är just "startfloppyn", som har pajat och är nu oläsbar...
Det finns versioner på nätet, men de är för 4 1,2MB floppy's, och jag vill ha originalet som är på 8stycken 360kb disketter... Men jag är fortfarande tomhänt och letar vidare... =/
Så är det någon som har tillgång till spelet med 8 floppy's versionen, så skulle det vara jättesnällt av er att meddela mig.

Permalänk

Spelet finns med i lucasarts archives cd samlingsboxar, ta en titt på deras hemsida?

Permalänk
Medlem

De har tydligen gjort en ny version av det, spela det istället: http://www.lucasarts.com/games/monkeyisland/

Edit: Du har PM.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100