Sims3 verifieringsproblem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Sims3 verifieringsproblem

Någon mer än mig som fått problem med att verifiera installationen?

Köpte det idag på elgiganten och försökte få igång det när vi kom hem men efter den lustiga trailer-aktiga filmen i början så får man ett meddelande om att de inte kunde verifiera att det inte är en olaglig kopia och så får man i princip en ok-knapp att trycka på. Trycker man där så stängs spelet ner.

Har kollat runt på forumet för sims3 och verkar visst inte vara allt för ovanligt fel.
Det enda tips de har är att man ska avinstallera alla program som kan tänkas använda DVD-drivrutinerna t.ex. nero m.m. dessutom så ska man stänga av funktionen att dra och släppa filer till skivor i windows xp.

Så finns det fler där ute med liknande fel?
För jag lyckas inte få det att fungera och det börjar bli rejält frustrerande.

Är övertygad om att ifall jag piratat spelet så hade jag inte haft dessa problem...

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellansverige
Registrerad
Feb 2006

Fick samma problem som dig, fick tillslut använda en crack, då funkade det fint!

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Jo, jag funderade på det.
Men det känns fel. Man köper ett spel för 400 spänn men kan inte spela för att speltillverkaren inte litar på en.
Hade jag piratkopierat spelet och slängt in en crack så hade det fungerat.
Det kan inte vara rätt.

Får se ifall deras support svarar imorgon, tar och kopierar det de skriver då och postar här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

*bilden borttagen då den blev förkrympt på sidan jag laddade upp den på*
En bild av meddelandet som man får.

SKriver ner exakt vad det står istället.

Skivverifieringsfel

Vi kan inte verifiera att din skiva är en giltig kopia av The Sims 3.
Var god kontakta kundtjänst.

De har i sin tur bara öppet på vardagar mellan 13.00 och 17.00.
Om man då inte skickar ett mejl då de säger att de blir besvarat inom 24 timmar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003

Har du Alcohol 120% eller Daemon tools installerat?

Låter som knas med anala kopieringsskydd som bråkar för man har liknande CD/DVD emulatorer installerade.

PÅ min Vista Ultimate har jag nyaste Alcohol 120% installerat och min Sims3 knasar inte om det iallafall.

RYZEN 7-1700X@3.8GHz ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 16GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce GTX 1080ti Gaming OC ,Fractal Design Define R5 , Corsair HX750i 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

EAs support säger att det är något sånt som är felet men jag har avinstallerat alla program och även stängt av windows egna funktion att bränna.
Så nu kan jag inte använda DVD-brännaren alls annat än som läsare.

Fast det borde ju inte påverka min vanliga DVD-läsare väl, det borde ju vara olika drivrutiner.

Jag gissar på att det är något annat spels kopieringsskydd som krånglar med the sims kopieringsskydd.

För på tjejens dator så fungerar spelet utmärkt. Trots att hon DVD-brännare med en himla massa program till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003

Kan det vara så att firewall blockerar sims3 verifieringen mot nätet? vill minnas att den ska göra en sådan check då man installerar.

RYZEN 7-1700X@3.8GHz ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 16GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce GTX 1080ti Gaming OC ,Fractal Design Define R5 , Corsair HX750i 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Kan det vara så att firewall blockerar sims3 verifieringen mot nätet? vill minnas att den ska göra en sådan check då man installerar.

Jo, det är möjligt även om jag är en sån mesost att jag bara använda windows egna inbyggda skitbrandvägg. Precis som min flickvän.
Men isåfall fungerar det ju inte att installera sims 3 på en dator utan internet och det står det inget om under kraven.