Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Ja det verkar inte som olirc tar hänsyn till det alls. Riktigt barnslig attityd om du frågar mig. Jag ska nog ha som avatar USAs flagga, sen som signatur; NEVER FORGET 9/11! Eller nåt sånt. Bli en såndär, riktigt mysig forummedlem, den som alla tycker om att diskutera med.

Men varför ska man ta hänsyn då, och är det ens möjligt? Alla blir kränkta av allt idag. Ska man visa hänsyn till alla måste man vara tyst och det känns ju riktigt roligt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Nej jag är inte rädd för Islam! Har haft en givande diskussion med Flygande Mattan på Flashback där hon säger sig vara Sunni och Iran är för er som vet Shiiter.

Nej ser heller inget fel i att "hänga" ut Crapgame för varför startar han inte en tråd isf om detta offentligt.

Sen ska man veta detta att Islam har och kommer förbli judehatare då även Hitler hade nära samarbete med den arabiska världen under WWII.

Sen att V samarbetar med Islamister visar på deras historielösa bakgrund för kommunister var inte direkt välsedda i Tyskland under WWII.

Sen att vi svenskar hör till den Germanska folkgruppen vilket innebär att Riksåklagarens snack om att hets mot folkgrupp icke gäller Svenskar för dom är ingen folkgrupp är just skitsnack för vi tillhör Germanerna.

Dvs får jag höra "jävla svenne" så blir det polisanmälan för hets mot folkgrupp och då kommer jag specifiera att det är hets mot Germansk folkgrupp!

Simma lugnt och hoppas ingen blir kränkt nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crapgame
Anser du att den där hemsidan är en trovärdig källa? Ren sörja givetvis.

Islam "står" inte för våld eller för terrorism, lika lite som någon av de andra religionerna, i sig, gör det. Vad beträffar deras olika doktriner så rättfärdigar det nya testamentet våld i större utsträckning än vad koranen gör.

Att ta ställning för israel är som att ta ställning för nazisternas Tyskland eller Stalinisternas Ryssland, dvs Israel sysslar med etnisk rensning.

Om du tvivlar kan du alltid läsa några sidor ur en historiebok.

Du verkar påläst, märkligt att du då inte vet vad svastikan eller sauvastikan står för.

Citat:

Svastika (sanskrit lyckobringande [tecken]) eller hakkors är en typ av liksidigt kors. Det är en symbol som länge förekommit i flera olika kulturer, men har särskilt i europeiska kulturer blivit starkt belastad efter att nazisterna anammade den som sin symbol. I flera andra kulturkretsar fortsätter symbolen att användas.

Svastikan kan peka antingen medurs eller moturs. I det senare fallet används dock ibland termen sauvastika.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svastika

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Du verkar påläst, märkligt att du då inte vet vad svastikan eller sauvastikan står för.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svastika

Nja nämna nazister och Israeler i samma mening då är man något psykotisk. Därigenom inte iimplicit påtala att du är det personligen eftersom du inte nämner detta men däremot gör ju Crapgame den inblandningen utan att blinka.

Visst i sak har du rätt för jag visste inte om detta men jag tror nog att Israelerna ångrar sitt val idag av nationsflagga?

Men det borttar inte det faktum att Stalin liksom Arabvärlden samarbetade med Nazisterna vilket vänstern idag inte vet eller inte vill veta?

Ergo V är historielösa!

Edit: Oopps såg inte att du svarade Crapgame! Nåja får skylla på alkoholen här ;).

Permalänk
Medlem

Kunde inte kinerserna byggt muren runt mellanöstern. så mycket gnäll man hade sluppit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Nej jag är inte rädd för Islam! Har haft en givande diskussion med Flygande Mattan på Flashback där hon säger sig vara Sunni och Iran är för er som vet Shiiter.

Nej ser heller inget fel i att "hänga" ut Crapgame för varför startar han inte en tråd isf om detta offentligt.

Sen ska man veta detta att Islam har och kommer förbli judehatare då även Hitler hade nära samarbete med den arabiska världen under WWII.

Sen att V samarbetar med Islamister visar på deras historielösa bakgrund för kommunister var inte direkt välsedda i Tyskland under WWII.

Sen att vi svenskar hör till den Germanska folkgruppen vilket innebär att Riksåklagarens snack om att hets mot folkgrupp icke gäller Svenskar för dom är ingen folkgrupp är just skitsnack för vi tillhör Germanerna.

Dvs får jag höra "jävla svenne" så blir det polisanmälan för hets mot folkgrupp och då kommer jag specifiera att det är hets mot Germansk folkgrupp!

Simma lugnt och hoppas ingen blir kränkt nu?

Bla bla bla, svammel svammel svammel, buhu buhu buhu.

Snart kommer Saddam med sina källor, du kontrar med dina och återigen går ni två i luven på varandra och tråkar ut alla andra på samma sätt som ni gjort otaliga gånger innan.

Man kan ju inte ens försöka diskutera judar/islam utan att vissa kommer med dynga och förstör för de som verkligen försöker hålla en seriös debatt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greywolfer
Håller med.
Sen verkar det som olirc här på forumet är lite rädd för islam. Undrar vad som hänt i hans barndom...

Kan ju inte låta bli att tillägga att jag tycker det är så himla löjligt av folk i stan som går runt med en t-shirt som hyllar israeliska armen för att enbart indirekt provocera palestinier/araber. Detta i samband med israels offensiv riktad mot palestinierna, för några månader sedan.

En polare till mig har varit i Egypten väldigt ofta sista tre åren. Han träffade en egyptisk tjej online, åkte ned och hälsade på etc...nu ska jag inte skriva om hur han blev alienerad och diskriminerad för att han var vit eller icke-muslim (han blev det dock, flertal tillfällen) utan istället berätta att han såg inte en utan flera personer som mitt inne i Kairo kilade runt med t-shirts med Swastikan på. Inte en kotte rynkade ögonbrynen åt detta. Så sluta gnäll om en jävla flagga i avataren när det är helt accepterat i ett islamskt land att skylta med en symbol som står för 6,5 miljoner mördade judar.

Kan nämna att jag är helt ok med Israelernas svar på flera år med tusentals raketer som palestinierna lobbat mot Israel. Är jag islamofob? Som någon tidigare sade här, fobi är en rädsla och jag räds inte islamister något vidare. Tvärtom tycker jag det är väldigt skrattretande att det som en del av er klagar över är saker som begås dagligen helt öppet i islamska länder. Förtryck (kvinnor), diskriminering( sunni vs shia), maktmissbruk (styrande i många islamska länder som använder sig av religionen för att bibehålla sin makt), till och med slaveri (Saudiarabien, Mauretanien etc).

Det finns säkert en massa bra människor som tillhör den islamska tron, dock blir jag mäkta förvånad över hur snabba en del är att försvara islam. Vill ni förbättra världen, hjälp folket i mellanöstern och afrika att bli sekulariserade först så de kan komma undan galningarna som använder islam som en sorts piska över dem. Personligen är jag övertygad om att den islamska befolkningen hade mått mycket bättre fall de följt västvärldens exempel och hållt tron inom hemmets fyra väggar istället för att blanda in den i politiken.

Permalänk
Medlem

Du skrev att du fick ett trevligt PM, men du gnäller mest över det. Är du inte riktigt klok?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
text......
Simma lugnt och hoppas ingen blir kränkt nu?

Det är modernt att känna sig kränkt!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Men det borttar inte det faktum att Stalin liksom Arabvärlden samarbetade med Nazisterna vilket vänstern idag inte vet eller inte vill veta?

Vad har det med saken att göra. Du kan inte kalla Stalin för en ärke-kommunist, Stalin var en extremt pragmatisk person som inte drog sig för att göra band med fiender; så länge det gynnade honom eller Ryssland.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Sen ska man veta detta att Islam har och kommer förbli judehatare då även Hitler hade nära samarbete med den arabiska världen under WWII.

Vilka är detta ISLAM? Är det en extremt liten och homogen grupp, eller är det en enormt stor kultur som innehåller alla sorters åsikter.

Sen håller jag med om att det var inget fel gjort att skriva med PMet här, att ens meddelanden kanske kan komma att visas publikt är något man får räkna med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc

Men det borttar inte det faktum att Stalin liksom Arabvärlden samarbetade med Nazisterna vilket vänstern idag inte vet eller inte vill veta?

Stalin var & förblir en diktator som använde komunismen som täckmantel, att arabvärlden samarbetade med Nazisterna är dock en nyhet för mig..

Jag tror inte att koranen tillverkar terrorister däremot tror jag att urusla levnadsvillkor samt förtryck är grogrunden till att fundamentalister kan utnyttja religionen till att hetsa outbildade & analfabeter som mer eller mindre lever i (svår?) misär till att begå dessa hemska dåd...

Att dra alla över en kam är ett misstag, vad skulle du tycka om man drog alla judar över en kam & antog att alla judar är skjutglada ortodoxa judar?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crapgame
Att er samlade kunskapsnivå är den ni har uppvisat här är anledningen att jag aldrig skulle få för mig att skapa en tråd i ett forum av den här sorten.

Vad synd, för det är just en tråd i ämnet som skulle kunna ge mig den kunskap som krävs för att avgöra hur jag ska förhålla mig till Israel.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Om det är nån som ska känna sig kränkt är det olirc. Ingen har rätt att begränsa hans/hennes yttrandefrihet. Att ens skicka ett sådant PM!

Notera att olirc skrev "islamister" - inte "muslimer" i signaturen. Det sistnämnda hade varit en generalisering och därav potentiell förolämpning.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aza_gnaget
En polare till mig har varit i Egypten väldigt ofta sista tre åren. Han träffade en egyptisk tjej online, åkte ned och hälsade på etc...nu ska jag inte skriva om hur han blev alienerad och diskriminerad för att han var vit eller icke-muslim (han blev det dock, flertal tillfällen) utan istället berätta att han såg inte en utan flera personer som mitt inne i Kairo kilade runt med t-shirts med Swastikan på. Inte en kotte rynkade ögonbrynen åt detta. Så sluta gnäll om en jävla flagga i avataren när det är helt accepterat i ett islamskt land att skylta med en symbol som står för 6,5 miljoner mördade judar.

Kan nämna att jag är helt ok med Israelernas svar på flera år med tusentals raketer som palestinierna lobbat mot Israel. Är jag islamofob? Som någon tidigare sade här, fobi är en rädsla och jag räds inte islamister något vidare. Tvärtom tycker jag det är väldigt skrattretande att det som en del av er klagar över är saker som begås dagligen helt öppet i islamska länder. Förtryck (kvinnor), diskriminering( sunni vs shia), maktmissbruk (styrande i många islamska länder som använder sig av religionen för att bibehålla sin makt), till och med slaveri (Saudiarabien, Mauretanien etc).

Det finns säkert en massa bra människor som tillhör den islamska tron, dock blir jag mäkta förvånad över hur snabba en del är att försvara islam. Vill ni förbättra världen, hjälp folket i mellanöstern och afrika att bli sekulariserade först så de kan komma undan galningarna som använder islam som en sorts piska över dem. Personligen är jag övertygad om att den islamska befolkningen hade mått mycket bättre fall de följt västvärldens exempel och hållt tron inom hemmets fyra väggar istället för att blanda in den i politiken.

Ja och det är helt okej att israelerna förtrycker palestinierna dagligen och dödar civila. Palestiniernas svar är en produkt av israelernas skit mot palestinierna.
Jag har en kompis som jobbat som reporter i Israel. Och du anar inte hur mycket rasism israerlerna hyser för palestinierna.
Och as far as i know det är inte olagligt att uttrycka sina politiska åsikter. Du tror inte dessa "swastika" bärande personer har dessa tröjor bara för att visa sitt missnöje med israelernas skit.

Du måste vara allt pantad du om du tror att dessa så kallade "islamiska" länder verkligen står för vad riktigt islam är. Har du ens läst Koranen så du kan yttra dig vad den säger om diskriminering, kvinnor osv. Det är inte fel på religionen i dessa länder. Det är fel på person som har makten och utnyttjar den fel.

Permalänk
Medlem

Jag älskar mänskligheten

"Two things are infinite; Human stupidity and the universe.. I'm not sure about the universe" -Albert Einstein.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Nej ser heller inget fel i att "hänga" ut Crapgame för varför startar han inte en tråd isf om detta offentligt.

Konflikträdd? Fel och fel, uppenbarligen ville han inte ta upp detta med de övriga medlemmarna här på forumet. Tvärtom tycker jag det var rakt och schysst att han tog det direkt med dig. Du däremot försatt inte en chans att försöka förnedra Crapgame öppet genom att göra en hel tråd om detta. Svagt.

Nu struntar jag i att lägga värde i själva ämnet som PM'et berörde eftersom jag anser att det är irrelevant och om det hade brutit mot Swecs regler så är jag övertygad om att någon moderator hade rensat såväl signatur som avatar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Om det är nån som ska känna sig kränkt är det olirc. Ingen har rätt att begränsa hans/hennes yttrandefrihet. Att ens skicka ett sådant PM!

Snygg motsägelse i de två sista meningarna! Gratz!

Aza_gnaget: Som sagt, hakkorset har används långt innan nazisterna kidnappade symbolen. Det är inte alls säkert de egyptierna syftar på nazism när de har sina t-shirts.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

vafan, bara skit i honom, han får väl tycka vad han vill men tvinga nån ta bort då är det ju an bara patetiskt..

Permalänk

Jag tycker det är dumt att vanliga användare skicka pm där man ber någon ta bort något, har en person något som man stör sig på så anmäl då till moderaterna och låt de avgöra. Visst skulle man kunna ifrågasätta någons citat, men man ska inte säga att någon skall ta bort som om man själv på något sätt är mer värd.

Nå angående sharialagar så är det lätt att kritisera lagar skapade från en viss verklighetsuppfattning, genom att skåda från en annan livstolkning. Vi svenskar kommer väl kanske snart få integritetskränkande elektroniskt sökbara DNA-register, med motiveringen hur tusan skall modern annars kunna ta reda på vem som är fadern till dens barn?

Angående israel konflikten. Så tycker jag de kan dela på det, om inte slåss då som män. För inte så länge sedan var det taktisk att bombardera civilbefolkningen, lite längre tillbaka ingick våldtäkter och dylikt.
Idag däremot, ja då skjuter/spränger männen, sedan när de attackerade ska ge igen, ja då gömmer de sig bland kvinnor och barn och låter dessa vara sköldar. Sedan gråter de ut i median att de andra ger på civila offer.
Ta istället och leta upp öppna fält där det inte finns några civila personer om ni nu måste slåss för fasiken.

Likaså allt prat om vem som hade landet först, ja vad skulle hända om alla skulle gå tillbaka några tusen år och prata om orätter? Så jag bryr mig inte så mycket om israelkonfilten (står inte på någons sida), jag tycker de kan dela på det. Men det finns säkerligen någon som stör sig på att jag inte bryr mig så mycket heller.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Allt kan anses som stötande idag. Frågan är om man behöver ta hänsyn till det.

Att säga att någon är islamofob för att man inte tycker om religiösa fanatiker som bombar sönder det mesta är lite som att säga att man har fobi för kristendomen för att man avskyr KKK.

Fast tycker han inte religösa fanatiker så får han ju skriva det istället för att tydligt välja ut just Islam.
Det råder väldigt mycket missförstånd runt just Islam och de förstärks bara av sånt här.
Vidare används ordet islamofobi för mer än just den irrationella rädslan som fobi normalt står för. Ordet är inte helt strikt definierat utan används oftast i en vidare betydelse om folk som har fördomar om Islam. Det verkade passa bra in på trådskaparen.
Det finns en anledning att fundamentalismen inom islam har ökat kraftigt de senaste åren. Mycket går nog att skylla på USAs utrikespolitik men jag har pratat med muslimer som säger att just på grund av den växande rädslan och fördomarna runt islam så får fundamentalisterna lättare att samla anhängare. De ger folk en identitet och ett samhörighet precis som våra kära blöjnassar.
I vissa länder har tjejerna börjat bära slöja mycket mer efter 9/11 just för att stärka sin identitet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag följt tråden från sin linda och tycker att den gjort sitt så vi gör punkt här.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM