Permalänk
Medlem

FPS problem

Hejsan sweclockers!

De är så att jag har ett litet problem. När jag sitter och lirar CS eller liknande kan jag ha 100fps stadigt och bra. Men om jag tabbar ut så sjunker min fps till 40-50 eller i CSS så går de från 300~ till 100fps.

Har haft de här problemet ett tag nu, har bytt grafikkort och de är fortfarande likadant samt så använder jag mig av en annan skärm.

Och toppen på grädden så var de likadant med min förra dator. Vad kan problemet vara ?

Visa signatur

- Icoarius ^^ -

Permalänk
Medlem

max_fps 101?

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
max_fps 101?

Jag har max_fps 101 i cs och 300 i CSS men den verkar ignorera det om jag tabbar ut som sagt.

Visa signatur

- Icoarius ^^ -

Permalänk
Medlem

Det är väl inget problem?
Jag skulle tro att du kör med vista.
Eftersom när du tabbar ur så börjar datorn med andra operationer. Då sjunker fps:en i cs för att du ska kunna göra annat lättare.

Permalänk
Medlem

Jag kör med vista jag -.- Tyvärr, men var XP förr på andra datorn.

Blir nog att pröva windows 7 ändå :/

Visa signatur

- Icoarius ^^ -

Permalänk
Avstängd

Helt otippat att det skulle handla om CS

Av 99% när det nämns FPS så är det CS

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Helt otippat att det skulle handla om CS

Av 99% när det nämns FPS så är det CS

Cod4 är det spelet som är inne. CS 1.6 dör ut långsamt!
Så 99% är att ta i!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Cod4 är det spelet som är inne. CS 1.6 dör ut långsamt!
Så 99% är att ta i!

Men CoD4 har ju ändå också dött en aning sen samma tid förra året. Jag vet inte, det känns inte som att det finns något spel som är sådär superhett just nu. Team Fortress 2 har ju förstås fortfarande en ganska så gedigen spelarbas.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Men CoD4 har ju ändå också dött en aning sen samma tid förra året. Jag vet inte, det känns inte som att det finns något spel som är sådär superhett just nu. Team Fortress 2 har ju förstås fortfarande en ganska så gedigen spelarbas.

13 miljoner spelare på xbox live. mm väldigt dött!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
13 miljoner spelare på xbox live. mm väldigt dött!

Eftersom du inte verkar ha fattat det så gäller detta pc spel.