har ni gjort några bra köp under finanskris tiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Hur mycket pengar investerade?

Boliden har gått jävligt bra.

Pappa jobba där innan, sålde sina aktier när han bytte jobb, verkade få en fin vinst

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Jag läste i tidningen för någon dag sen att någon tyskt ekonom förutspådde att inflationen i USA skulle öka till runt 10% inom en rätt så snar framtid. Någon som vet hur man kunde utnyttja en sådan situation?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag har inte gjort nåt klipp ännu men till hösten ska det nog köpas en bostadsrätt. Lägenheter som tidigare låg på 600-700K här i Halmstad har gått ner med nästan 200tusen och det kommer sjunka ännu mer.

Jag har en mycket säker anställning och bra ekonomisk situation så jag kommer definitivt slå till när jag hittar en lya som känns rätt.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Mitt klipp var att köpa ett objektiv till kameran, Pentax FA 35mm F2 AL för 3200:-, en vecka senare kostar det 8-9000:-.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Har just köpt en ny dator för runt 16k, dock ingen tanke på finanskris eller om jag har tjänat något över huvud taget på att köpa den nu ist för tidigare/senare. Men jag behöver den, så för mig är det en bra investering i vilket fall.

Permalänk

Tråkigt nog så har ju inte finanskrisen drabbat stockholms bostadsmarknad

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Tjänat rätt bra på Rysslandfonden.

Permalänk
Medlem

Bostäder är nog rätt bra att sälja nu. Jag försöker köpa men folk bjuder som fan p.g.a. de låga räntorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Bostäder är nog rätt bra att sälja nu. Jag försöker köpa men folk bjuder som fan p.g.a. de låga räntorna.

vänta nått år så lär det bli andra bullar

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Bostäder är nog rätt bra att sälja nu. Jag försöker köpa men folk bjuder som fan p.g.a. de låga räntorna.

precis. Folk långar nu som galningar. Men om några år när räntan stiger till det normala, då kommer de inte ha råd att bo kvar på grund av de höga räntorna. Då måste de paniksälja

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.