8800GT överklockad, fel

Permalänk
Medlem

8800GT överklockad, fel

Hejhej!
Jag överklockade alltså mitt 8800GT igår men vid uppstart av spel så hängde sig datorn samt "gröna" artefakter uppstod så jag tryckte snabbt som fan på restart-knappen och nu när jag spelar så brukar så kallade "klippningar" uppstå, områden blir blåa osv... De blir bara blåa/vita i mindre än en sekund (typ en hundradelssekund eller nåt...) så finns det något jag kan göra åt detta eller är jag helt körd?

Sedan tror jag att jag har garantin kvar på detta kort (ifall det ens fanns en garanti) och jag överklockade med rivatuner så jag flashade den aldrig och då har jag frågan:
Kan man se att jag har överklockat den?

För att summera:
Frågor:
1. Kan man göra något åt sådana här artefakter?
2. Är detta en konsekvens av en dålig överklockning?
3. Kan man se att jag har överklockat den?

Permalänk
Medlem

Du har överklockat för mycket helt enkelt, därför uppstår artefakter.
Dra ner klocken och bencha med furmark och se om du får artefakter igen?

Permalänk
Medlem

Har du testat den med normal klock?

Permalänk

Re: 8800GT överklockad, fel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepok
Hejhej!
Jag överklockade alltså mitt 8800GT igår men vid uppstart av spel så hängde sig datorn samt "gröna" artefakter uppstod så jag tryckte snabbt som fan på restart-knappen och nu när jag spelar så brukar så kallade "klippningar" uppstå, områden blir blåa osv... De blir bara blåa/vita i mindre än en sekund (typ en hundradelssekund eller nåt...) så finns det något jag kan göra åt detta eller är jag helt körd?

Sedan tror jag att jag har garantin kvar på detta kort (ifall det ens fanns en garanti) och jag överklockade med rivatuner så jag flashade den aldrig och då har jag frågan:
Kan man se att jag har överklockat den?

För att summera:
Frågor:
1. Kan man göra något åt sådana här artefakter?
2. Är detta en konsekvens av en dålig överklockning?
3. Kan man se att jag har överklockat den?

1. Klocka tillbaka till originalklock.
2. Ja, du har överklockat för mycket.
3. Nej

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64