Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vellinge
Registrerad
Nov 2007

Grafikproblem i spel

Jag har haft en del grafiska problem i diverse spel bla. i UT3 så blir bilden svart när någon träffar en och sen i crysis så bildas svarta sträck från solen när man kollar upp mot den. Har även haft problem med BF2142 och dead space. Någon som vet vad man kan göra åt det eller vad som är felet?
Dator sign, använder Forceware 178.24

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Testat andra drivisar (nyare)? Provat med oklockad processor?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vellinge
Registrerad
Nov 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Testat andra drivisar (nyare)? Provat med oklockad processor?

Är inte klockad längre, har bara glömt att ändra
Ska pröva andra drivare men problemet med 18x.xx är att L4D inte funkar särskilt bra med dem

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Senaste mobodrivisar från Intel/GB?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vellinge
Registrerad
Nov 2007

kör med dom jag fick med, alltså förmodligen inte. Men dom ska man väl inte behöva byta? Har hört att sånt kan göra datorn instabil

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Då har du hört lite fel, för visst kan allt hända när man ändrar i dator/os-installationen, men ofta kan det innebära en del förbättringar på en del fronter
Om det skulle bli kass kan du ju alltid göra en systemåterställning till innan installationen.

Pssst... Du tror väl inte jag menade flasha bios, för det är något helt annat

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vellinge
Registrerad
Nov 2007

aha, ingen aning