SweClockers besöker Dreamhack Summer 2009

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Om detta skulle införas så skulle jag garanterat delta i framtida DH. Nästan så att bilderna har fått mig att utveckla en pedofobi.

Om ni nu har så mkt emot minderåriga, kom på deltalans istället, där e 16 år och upp. Jag har signat till lanet som är den 2-5 juli

ww.deltalans.se

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Inför en miniålder på 15-16år så går jag på DH, då har majoriteten mognat till sig lite iaf och man kan ha skoj där...

DH var mer eller mindre en våt dröm när jag var yngre, nu räcker det med att höra/läsa om det så mår jag illa.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

tycker dom borde sänka priserna på nya bilar så jag också kan köpa en ny.
tycker dom borde sänka priserna på hus med, så jag också kan köpa ett.
tycker dom borde sänka priset på filmjölk till samma pris som hos willy´s så man slipper gå till willy´s.

.....osv osv

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Inför minimum ålder på 16 år, så slipper man dagiset.

+1

Permalänk
Medlem

Det är ju omöjligt för Pontén att svara på de dumma frågorna, de som frågade visste ju redan svaren. De visste att de hade fel men skulle ändå upp och dumma sig.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Det är inte ofta jag får höja medelåldern på de evenemang jag går på, men dreamhack är ett undantag ^^

Synd att man bara bara ställer samma frågor om och om igen... Några nya frågor med nya vinklingar skulle vara intressant att höra.

I det stora hela så hade jag och mina polare Grynt roligt iaf Synd bara att de var >15 åringar som omringade oss med deras WoW-lirande... Skulle vara roligt om man fick nån granne som man kunde snacka med.

Permalänk
Medlem

Hur många såg datorn som stog i DREAMSTORE?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Visst hade det varit roligare med fler äldre och lite högre medelålder på Dh, men jag tycker inte alls att de yngre stör. Det mest störande är isåfall all urdålig musik som spelas en del i D, och därför sitter jag helst i C, där det enda störande är när CS-folk förlorar och skriker.

Tycker det var jävligt synd att ingen ställde någon intressant fråga till Pontén och att folk dessutom buade och kastade saker... En del ville faktiskt höra vad han hade att säga, hur svårt ska det vara att visa respekt för samtliga?
Jobbigt att ett fåtal går upp och får PP att verka oseriösa.

Håller för övrigt med KTL på alla punkter:)

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Jobbigt att ett fåtal går upp och får PP att verka oseriösa.

-14, så gör nog ingen skillnad!

Permalänk

Ja musiken var absolut det sämsta jag har hört. Samma låtar 10 gånger om och full bas. Annars var det väll rätt så trevligt där.

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur gammal Heaton är idag?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Någon som har koll på hur gammal Heaton är idag?

första sökningen på heaton > http://sv.wikipedia.org/wiki/Emil_Christensen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flink87
ganska komiskt att se alla småkidsen och deras frågor om upphovsrätt när de inte ens vet vad de pratar om. Ponten har rätt i mycket det han säger. utan pengar till filmbolag och utvecklare blir det inga nya titlar.

det har ju filmbolagen sagt i 30 år, ändå så har de råd att nyproducera.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Med rätt folk kan DH vara riktigt roligt men att dra dit med en polare till exempel så blir man mest irriterad. Men med mycket folk som man träffar och gör saker med så är det klockrent att glida runt där. Var ju dock ett tag sedan jag var där (Winter 06 tror jag, då "HALLÅ" startade).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Hur många såg datorn som stog i DREAMSTORE?

Den som man skulle gissa hur många poäng den fick i 3d mark?

Visa signatur

MSI B85M-P33 mATX, Intel Core i5 4440 3.1 GHz, 8GB CL9 1600MHz , ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomUser
Den som man skulle gissa hur många poäng den fick i 3d mark?

Japp... Just den.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozzssan
Om ni nu har så mkt emot minderåriga, kom på deltalans istället, där e 16 år och upp. Jag har signat till lanet som är den 2-5 juli

ww.deltalans.se

Ja! jag var faktiskt på det senaste, det var skitbra där! Lugnt och organiserat.
Musiken var härlig, variation hela tiden. Jag har signar igen
Jag tycker faktiskt att alla som går på DreamHack ska prova Delta för att Delta har mer kvalité och ingen går och stjäler saker och INGEN Ollar någons kudde!

JOINA LAN! MERA LAN!

www.deltalans.se/anmalan.php

Permalänk
Medlem

Underbart! Modigt av ponten (små bockstäver för att han är en lite råtta) att komma till dh. Oväntat peace

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
tycker dom borde sänka priserna på nya bilar så jag också kan köpa en ny.
tycker dom borde sänka priserna på hus med, så jag också kan köpa ett.
tycker dom borde sänka priset på filmjölk till samma pris som hos willy´s så man slipper gå till willy´s.

.....osv osv

Vad menar du? Vad är din poäng? Vad har ditt uttalande med detta att göra?

Jag håller med dig för övrigt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Blir äldre och äldre för varje dreamhack man missar. Aldrig vart där, jönköping man är ifrån. Hade vart kul att kolla läget eller dra med sig datorn själv. Men det verkar va 99.75% CS överlag. Det som ger mig vika. WoW är ju spelarna utblandade på olika servrar så blir inte samma sak. Men får nog bli ett besök över dagen till vintern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollebullebiff
Ja! jag var faktiskt på det senaste, det var skitbra där! Lugnt och organiserat.
Musiken var härlig, variation hela tiden. Jag har signar igen
Jag tycker faktiskt att alla som går på DreamHack ska prova Delta för att Delta har mer kvalité och ingen går och stjäler saker och INGEN Ollar någons kudde!

JOINA LAN! MERA LAN!

www.deltalans.se/anmalan.php

Haha jag var oxå där -vem är du? ses vi där i år?
har hört att dom skulle ha 100/100 internet denna gången Blir det onlinegaming oxå

ses där

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

Jag var på DH summer09 och det var första DH för mig. Är nu taggad på winter09. (satt på rad D29)

Permalänk

Nån som kan säga mig vad den Nintendo techno låten heter, den som spelades ganska ofta, och varje gång den drog igång så blev det ett jävla hallå/applåderande

Tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schakalen@GB
Nån som kan säga mig vad den Nintendo techno låten heter, den som spelades ganska ofta, och varje gång den drog igång så blev det ett jävla hallå/applåderande

Tack.

Vill oxå veta de...

Har en känsla av att de är en lokal mix

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Vill oxå veta de...

Har en känsla av att de är en lokal mix

måhända, men nån borde ha den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schakalen@GB
måhända, men nån borde ha den!

Denn finns ju inte enns på you tube... -.-

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Denn finns ju inte enns på you tube... -.-

Hur vet du det? Har du namnet på den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schakalen@GB
Hur vet du det? Har du namnet på den?

Sökte på Nintendo, nintendo techno, nintendo mix, nintendo Rmx osv osv

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Sökte på Nintendo, nindtendo techno, nintendi mix, nintendo Rmx osv osv

Aha smart!
Aja, den kommer väl fram så småningom

Permalänk
Medlem

Var första DH för mig, och mycket möjligt sista också. Medelåldern var väldigt låg, några ute på kanten där jag satt var under 10, som satt och spelade CS. Alla som spelade CS skrek väldigt mycket, WoW kom steget efter och Dota var det tredje populäraste, de spelarna var dock lite lugnare.
Att B-hallen skulle vara "tyst" och lugn stämmer kanske inte så bra. De gånger jag gick genom D så var det iaf högre volym i B, där jag inte kunde koncentrera mig pga musiken i bakgrunden. Dunket gjorde mig och min bordskompis arga då det genom öronproppar och ljudisolerade hörlurar fick oss att tappa all koncentration. De mitt emot mig dunkade möss och nävar i bordet så bordsskivan skakade och jag tappar precision.

Starcraftturneringen, vilket var största anledningen till att jag var där fungerade dock fint, tack vare bra turneringsadmins och en relativt lugn "turnerings-squad" (IdrA kom som tur var inte).

För att jag ska dit igen så ska de ha skaffat en tyst avdelning, tex som båset där gaming-crewn gömde sig.