Nvidia Scaling on 8800 series still not fix problems?

Permalänk
Medlem

Nvidia Scaling on 8800 series still not fix problems?

Som topic lyder kan jag inte använda skalning inne i nvidias inställningar utan ändras tillbaka till det va tidigare. Jag googlade runt och såg att hela serien är påverkad av buggar med skalning. finns det någon fix eller dylikt man kan göra? har testat startat om datorn utan slagit på skärmen men inga resultat.

Är det någon här inne som har ett 8800 ultra kort som har fixat detta problem?
har en samsung 120hz skärm.

/mvh william

Permalänk

tror jag har samma problem som dig dvs man ser typ 2/3 av skärmen sen måste man dra musen fram o tillbaka för att se "hela" skrivbordet. ?

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Antielefant

Ett G80 eller G92? DVI eller VGA?

Jag vet att det kan strula om du försöker ändra det på det med VGA-anslutning, speciellt om bildhöjden inte stämmer för skärmen, men det är inget som är specifikt för 8800 utan gäller de allra flesta kort från båda lagen.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Nvidia DVi/VGA 8800 Ultra overclocked. Skalning funkar inte överhuvudtaget . Letar som satan för att finna patch eller liknade så jag kan använda skalning i cs så man får svarta kanter men det får jag inte utan den går tillbaka