Permalänk
Medlem

Omdirigera från PHP

Hallå där. Sitter här och försöker lära mig ett och annat med PHP. Har dock kommit till ett ställe där jag inte kan komma vidare. Har nämligen ett fint upload-script som funkar prima. Problemet är dock att jag vill att efter bilden är uppladdad ska man skickas till den direkt. Detta händer dock inte. Så, vad jag behöver egentligen är någon som berättar vad koden/scriptet för detta är. Tack tack.

PS) Just nu har jag så att det kommer fram i text; Upload Successful.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk

Vad menar du med att man skall skickas till den direkt?
Att man skickas till själva bilden, eller att man kommer in på en html sida?

Har inte så bra koll på php men redirect funktionen bör lösa ditt problem.
Länk:
http://www.webbdesign.info/exempel/redirect/php.html.

Det du får göra isåfall är att redirecta till bildfilen, jag antar att du vet hur du kan plocka ut namnet på den uppladdade filen.

Plocka isåfall ut namnet på den uppladdade filen och redirecta sedan till den, glöm inte att stänga alla öppna objekt heller =).

Hoppas det var till hjälp.

Permalänk
Medlem

Hm, nej jag vet faktiskt inte hur jag plockar ut namnet. Det var exakt det jag menade, men tappade bort mig någonstans efter Hallå.

Tack i alla fall.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk

Hmm, vet du i vilken mapp bilden hamnar och vad den slutgiltiga sökvägen blir?
Om du vet det så länka till den bilden via redirect() .

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inte lite kod att visa upp?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett enkelt exempel.
Byt ut index.php?page=annansida mot var du vill skicka i koden.

Jag brukar även använda ob_start() och ob_end_flush()

i samband med header("Location: sida.php") detta för att slippa få fel meddelanden om att data skickats till browser före headers.

ob_start() // skall placeras absolut högst upp i ditt dokument.
ob_end_flush() // skall således placeras absolut i slutet i ditt dokument.

<?PHP // Enkel omdirigering header("Location: index.php?page=annansida"); // För att förhindra att resten av koden körs exit; ?>

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.