Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Gillar när dom ändrar konsollen till dator i varningstexten när det sparas. "Stäng inte av din dator när spelet sparar" det är alltså inte enbart spelet dom varnar för att man inte ska stänga av utan hela datorn.

Vem fan stänger av sin dator mitt i ett spel?

Samma text kommer upp när man installerar uppdateringar för Windows. En spelkonsol kanske man stänger av ibland genom att trycka på knappen... men när windowsuppdateringar installeras så händer inget ifall man trycker på knappen.

Fast den varningen kanske är riktad mot de personer som rycker ur sladden eller stänger av nätagget eller dylikt. xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anilusion
Skyller du detta på piratkopiering? Haha, dagens!

Så du menar att piratkopieringen inte har någonting att göra med hur marknaden har utvecklats? Det är fan århundradets mest korkade...

Om du läser mitt inlägg igen ser du att jag pekar på flera faktorer som gett denna utveckling. Konsollmarknaden har varit mer lönsam, piratkopiering har delvis varit en del av detta, detta gör att spelen utvecklas för konsoll och sen portas till PC. Konsollägarna har mer betalningsvilja.

Sen har du det faktum att Sony och MS hjälper speltillverkarna på konsollmarknaden med marknadsföring, detta gör också att spelen utvecklas till konsoll istället.

Det finns tonvis med saker som har gjort att vi hamnat här. Att säga att piratkopiering INTE har någonting med det att göra är så korkat att jag förstår varför utvecklarna gör korkade spel.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Samma text kommer upp när man installerar uppdateringar för Windows. En spelkonsol kanske man stänger av ibland genom att trycka på knappen... men när windowsuppdateringar installeras så händer inget ifall man trycker på knappen.

Fast den varningen kanske är riktad mot de personer som rycker ur sladden eller stänger av nätagget eller dylikt. xD

Vad som händer när du trycker på strömknappen är helt beroende på vad du har ställt in.
Min dator startar om omedelbart eftersom jag vill ha det så och därför är knappen skyddad bakom en lucka.
Min tjejs dator går ner i viloläge.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Vad som händer när du trycker på strömknappen är helt beroende på vad du har ställt in.
Min dator startar om omedelbart eftersom jag vill ha det så och därför är knappen skyddad bakom en lucka.
Min tjejs dator går ner i viloläge.

Det jag menade var att "Power-knappen" på datorn är "spärrad" vid installation av uppdateringar. Jag har testat för o veta säkert. xD Och det händer ingenting, trots att jag valde inställningen "Shut Down". Fast det kanske skiljer från dator till dator...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Jo men de var inte AAA-klass spelen utan de var lite "fringe en-masse"
Var är dagens fallout2? Var är dagens Arcanum? Heck: var är dagens HL1?
Dagens spel känns väldigt god-mode paketerat i tok-förenklat spelläge.

GAME START Press A to save the princess
Press B to travel to next castle...

Precis det jag menar också, men det är fortfarande inte spelets orginal platforms fel

Citerar ruta 7. i serien jag postade tidigare
"Why make something great when good sells better?"

Som att se på dagens alla redskap (speciellt träningsredskap) som sänds i tvshop. Ju lättare det är att använda för den ej så insatte konsumenten, ju mer vill han/hon köpa den.
Det sker överallt

I grunden vill trådskaparen skylla felen (enkelheterna) på konsolerna, men jag växte då upp med spel på konsol och kan absolut inte hålla med

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Det jag menade var att "Power-knappen" på datorn är "spärrad" vid installation av uppdateringar. Jag har testat för o veta säkert. xD Och det händer ingenting, trots att jag valde inställningen "Shut Down". Fast det kanske skiljer från dator till dator...

Knappen är hårdvarukopplad till moderkortet. Beroende på hur det är inställt så fungerar knappen olika. Bios vet ju inte vad operativsystemet gör för något att då knappen får olika funktioner beroende på om du installerar ett java-plugin eller en viktig systemuppdatering är lite otrolig.

Testa att nästa gång din dator installerar en uppdatering så håller du in startknappen i 3 sekunder...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Testa att nästa gång din dator installerar en uppdatering så håller du in startknappen i 3 sekunder...

4 sekunder menar du? Det är väl den vanligaste inställningen som jag har sett. Men det händer som sagt vad INGET när jag håller in powerknappen. Fast det beror väl då givetvis på att jag har alla inställningar som standard. Och jag har inte testat det här mer än på ett fåtal olika datorer, både bärbar och stationär.