Permalänk
Medlem

Packard bell uppgraderbar?

Hej!

Jag har en kompis som funderar på att uppgradera sin Packard Bell dator. Han vet inte exakt vilken modell det är men den har nu följande delar som vi vet ^^:

q6600
8600gs
3gb ram

Det han tänkt skaffa är ett 4870 512mb och det jag undrar är om det kommer bli några problem i och med att det är en märkes dator? Eller är det som vilken dator som helst och bara att stoppa in ett nytt grafikkort fixa drivisar etc etc?

Permalänk
Medlem

ska nog gå bra. bara att garantin troligtvis försvinner

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

Tror det kommer att behövas ett nytt nätaggregat också. Brukar oftast sitta något No-name 250watt i märkesdatorer. Kolla i datorn vad det är för något.

Permalänk
Medlem

Okej men jag behöver alltså inte oroa mig för att moderkortet "stöter bort" den nya hårdvaran?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Okej men jag behöver alltså inte oroa mig för att moderkortet "stöter bort" den nya hårdvaran?

Datorn är ingen människa
Bara du har rätt drivisar så bör det ju funka.

Permalänk
Medlem

Okej tack för alla svar

Permalänk

som puppisen sa, kanske man behöver köpa ett nytt nätaggregat.

man skulle ju annars kunna prova och sätta i 4870:et och se om den startar, och om den är stabil. köra några rundor 3D Mark eller något liknande, om den stänger av sig är det ett dåligt tecken:D

Det jag tror man ska oroa sog för mest är värmen, eller snarare sagt kylningen. Jag har sett några dell datorer ifs gamla, men de hade knappt någon kylning alls.

kolla om det finns plats för nån mer fläkt eller något liknande.

lycka till!

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Ska kolla så att kylningen funkar som den ska!