Får inte spelen över hela skärmen

Permalänk
Medlem

Får inte spelen över hela skärmen

Tja.
Jag har börjat spela Far Cry 2 och Assasins creed. Men det är så att inget av spelen är i full skärm utan som en internetruta. Jag kan släcka ner spelet genom att trycka på krysset högst upp i höger som på en internetruta. Ställer jag in upplösningen så blir spel rutan så stor som man ställer in den på.:confused: Men det går inte att få spelen på fullskärm. inte ens om jag har högsta upplösningen. Förut när jag spelade var spelen över hela skärmen.
Hade tänkt ladda upp en bild på det men är noob på det så jag vet inte hur jag gör för att få upp en bild här:Pnågon som kan visa hur man gör kanske??:) Alla andra spelen jag spelar funkar som de ska över hela skärmen.:)

// Johannes

Permalänk

Du kan pröva att trycka Alt-Enter när du spelar, det brukar få spelat att hoppa över till fullskärm, annars finns det säkert någon inställning i spelet som du missat. Lycka till

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem

Alt-Enter funkade TACK för hjälpen:D