skillnaden mellan MSI, XFX, Asus ?

Permalänk
Medlem

skillnaden mellan MSI, XFX, Asus ?

Jag kan nästan ingeting när det handlar om "bygga" datorer, men försöker lära mig x'D

Så tänkte undra vad skillnad är på MSI XFX och Asus, för när jag söker på tex gtx 275 så får jag upp dom här tre fast dom då heter olika (MSI XFX Asus)
Vad är egentligen skillnaden? Det är ju ungefär samma pris, ungefär samma info och allt :S

(Ledsen att jag är en väldig noob)

edit: och hur får jag reda på exakt vilket jag har? (min kompis hjälte mig bygga datorn)
Har kollat cpu-z men verkar inte säga något om grafikkortet

Permalänk
Medlem

det enda som skiljer är klisterlappen men ibland så har de olika kylare och är olika överklockade.

kör på det det billigaste och klocka upp det.

lycka till

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Medlem

kan inte klocka någoting... vet inte hur man gör...
Och har redan datorn, vill bara veta lite mer "detaljerad" information

Permalänk
Medlem

Garantierna kan också skilja mellan fabrikaten, någon som kan vara bra att ha i åtanke

Permalänk

Skiljer ofta väldigt lite, som sagt, klisterlapp,kylare och frekvenser är väl allt som kan vara olika.

Kolla GPU-Z
http://www.techpowerup.com/downloads/SysInfo/GPU-Z/
Och kolla "Subvendor".

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmork
Skiljer ofta väldigt lite, som sagt, klisterlapp,kylare och frekvenser är väl allt som kan vara olika.

Kolla GPU-Z
http://www.techpowerup.com/downloads/SysInfo/GPU-Z/
Och kolla "Subvendor".

ohh coolt, tack. Asus var det

Permalänk

Hehe, kollade i GPU-Z vilken subvendor mitt kort är från, är det möjligt att det kan vara från nVidia själva, eftersom det står NVIDIA som subvendor?:

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Hehe, kollade i GPU-Z vilken subvendor mitt kort är från, är det möjligt att det kan vara från nVidia själva, eftersom det står NVIDIA som subvendor?:

http://img197.imageshack.us/img197/4624/capturedgr.jpg

Nej, Nvidia gör inte några kort själva. När det inte står någon tillverkare specifierad så brukar det röra sig om OEM-kort från t ex Dell-datorer och såna saker.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Nej, Nvidia gör inte några kort själva. När det inte står någon tillverkare specifierad så brukar det röra sig om OEM-kort från t ex Dell-datorer och såna saker.

Hmm, konstigt, köpte nog kortet som retail, men det var en ganska okänd tillverkare, Manli =/

Men märket skiter jag i, kortet klockar som fan och är svalt

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Står NVIDIA under subvendor på mitt EVGA 8800gts 320 mb oxå.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q