Novalogic classic games på Steam

Permalänk
Medlem

Novalogic classic games på Steam

För de som missat att Novalogics gamla spel släppts på Steam.

Alla Delta Force titlar finns:

DF1
DF2
DF:X
DF:X2
DF:LW
DF:BHD
DF:BHD TS
DF:TFD

+ En del andra:

Comanche 4
Joint Operations: Typhoon Rising
Joint Operations: Escalation
Tahcyon: The Fringe
F-22 Lightning 3
MiG-29 Fulcrum
F-16 Multirole Fighter
Armored Fist 3

Köpte själv Delta Force 1&2 och Comanche 4 för ca: 270kr tillsammans

Du kan inte spela de älsta spelen (t ex DF1&2) om du har 64 bit operativsystem, trodde att det funkade nu när man hade dem via steam, men icke

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

DF1 har man ju många roliga LAN-minnen av, synd att det inte funkar i 64bit då.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Vilken pris ligger dom på??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Vilken pris ligger dom på??

8,09€ styck, förutom Black Hawk Down som kostar 12,59€.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Hade köpt joint operations om det inte hade varit så fasligt dyrt. 12.59 för spelet och samma för expansionet... Finns att köpa båda för totalt 99kr på annat håll.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
DF1 har man ju många roliga LAN-minnen av, synd att det inte funkar i 64bit då.

Det funkar typ 10 minuter, men sedan (på min dator iaf) blir färgerna konstiga och strax efter det står det "DVI no signal" på min skärm och jag måste starta om datorn. Igår fick jag tillochmed Bluescreen av det

Blir att skaffa en Netbook att spela dem på.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Tack för tipset.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Jag har en DF black hawk down med riktigt key som funkar över internet. Om någon intresserad.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

Kult att se dessa igen!
Fast jag har nog fått min retrofix av Delta Force spelen redan: impulsköpte Delta Force Xtreme för inte så länge sen, och det täcker in det mesta från Delta Force 1, fast i lite mer modern förpackning. Kul ett tag iallafall...

Däremot blev jag lite retrosugen på ett spel jag missat tidigare: Tachyon the Fringe... Undrar om det dock kanske är lite för gammalt för att engagera?
Voiceover av Bruce Campbell är ju alltid kult annars

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Det funkar typ 10 minuter, men sedan (på min dator iaf) blir färgerna konstiga och strax efter det står det "DVI no signal" på min skärm och jag måste starta om datorn. Igår fick jag tillochmed Bluescreen av det

Blir att skaffa en Netbook att spela dem på.

Ok, de släpper säkert en patch när tillräckligt många har klagat.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ok, de släpper säkert en patch när tillräckligt många har klagat.

Antar att det inte är så lätt. Orginalspelen lider (fel ord kanske) ju av samma sak. Har de inte kunnat fixa det på 10 år så... (64bit har kanske inte funnits i 10 år men ni fattar).
Det gäller ju alla 16 bitars-spel.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
DF1 har man ju många roliga LAN-minnen av, synd att det inte funkar i 64bit då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Det funkar typ 10 minuter, men sedan (på min dator iaf) blir färgerna konstiga och strax efter det står det "DVI no signal" på min skärm och jag måste starta om datorn. Igår fick jag tillochmed Bluescreen av det

Blir att skaffa en Netbook att spela dem på.

Antingen så gör ni nått fel med era datorer, elle så mår de inte bra, för hos mig funkar Delta Force 1 hur bra som helst. Längsta jag spelade igår var typ 20-30 minuter. Spelade senast idag i kanske en kvart. Allt rullade på som fan. Har Windows Vista Ultimate 64-bit SP 2.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Det funkar i 64-bit men inget bra ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Det funkar i 64-bit men inget bra ju

... men hos mig funkar det hur bra som helst xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Det tycker jag är skumt :/ 16bitars-spel ska väl inte funka på 64bit OS?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Det tycker jag är skumt :/ 16bitars-spel ska väl inte funka på 64bit OS?

Steam kanske har fixat till det, så att det funkar på både 32-bitars och 64-bitars.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Det tycker jag är skumt :/ 16bitars-spel ska väl inte funka på 64bit OS?

Fast ens Delta Force 1 är väl troligen inte ett 16 bitars spel?
Ofta är det ju typ en installer eller ett config program (tex kontroller eller grafikinställningar) som är skrivet med 16 bitars kod som ställer till det...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Fast ens Delta Force 1 är väl troligen inte ett 16 bitars spel?
Ofta är det ju typ en installer eller ett config program (tex kontroller eller grafikinställningar) som är skrivet med 16 bitars kod som ställer till det...

Det kanske är så, ja, men funkar iaf inte för mig

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Antingen så gör ni nått fel med era datorer, elle så mår de inte bra, för hos mig funkar Delta Force 1 hur bra som helst. Längsta jag spelade igår var typ 20-30 minuter. Spelade senast idag i kanske en kvart. Allt rullade på som fan. Har Windows Vista Ultimate 64-bit SP 2.

Alltså jag har inte köpt spelet, jag skrev så för att han skrev att det inte funkar. Jag hade aldrig några problem med spelet förr.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Alltså jag har inte köpt spelet, jag skrev så för att han skrev att det inte funkar. Jag hade aldrig några problem med spelet förr.

Aha. Jag borde ha läst v1lle's första inlägg xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.