Vad du än väljer så måste det vara 64-bit! (okej inte ett måste, men för att utnyttja processorn till 110% och allt ram-minne så måste det vara 64-bit!)
Har du råd köper du Vista 64-bit (OEM) annars finns alltid Windows 7 gratis att ladda ner och använda till mars 2010!
Jag lutar nog mest åt XP 64 isf. Tycker faktiskt riktigt illa om vista, känns lite som nån slags barnleksak med fina färger och bubbliga glasfönster typ.
Men typ windows 7 borde jag ju kanske testa om det ändå är gratis. Men kommer mitt CS4-paket funka till det?
Nackdelen med XP64 är att det är tekniskt föråldrat och har usla drivrutiner jämfört med Vista.
Windows 7 är byggt på, och ser ut som, Vista. Båda klarar samma saker, men Windows 7 har virtualiserat XP inbyggt istället för Vista's 32-bits kompabilitetsläge.
Gillar du inte genomskinlighetern är det ju bara att stänga av Aero (välj displaytema Windows Klassisk) så ser det ut som XP
Ursprungligen inskrivet av hapone Okej. Men då blir det nog windows 7. Gratis är ju som bekant gott. Men, någon som vet något om hur det kommer gå att installera cs4-paketet?
Det går fint! Kanske att du måste köra i kompatibilitetetsläge. Annars kan du ju alltid köpa Vista om det inte fungerar som det ska...
Nu borde datorn komma under veckan som kommer (de skulle ha 7-10 dagar på sig att montera). Kom på nu att det skulle vara väldigt smidigt om jag kunde installera windows 7 från ett USB-minne. Kommer det att fungera på den här maskinen?
Kan givetvis bränna ut också, men eftersom att jag för tillfället bra har en bärbar eeepc utan brännare, vore det som sagt smidigt om jag kan göra det över usb.
Sorry att jag drar upp den här tråden igen, men det kändes enklare än att göra en ny om samma dator.
Kom på nu när jag har kört den ett tag att jag inte har installerat några som helst drivrutiner. Jag slängde in win7, sen har jag bara kört på som den är. Den fungerar fantastiskt bra, men kan jag få den att fungera ännu bättre med drivrutiner till nånting?