Permalänk
Medlem

bilduppladdning

jag vill ha php kod för bilduppladdning men jag hittar ingen som fungera som den ska. kan ladda upp men inte göra mera än det. som man ska kunna. någon har bra idéer så kan jag försöka förklara mig mera om jag kan....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FleXi
jag vill ha php kod för bilduppladdning men jag hittar ingen som fungera som den ska. kan ladda upp men inte göra mera än det. som man ska kunna. någon har bra idéer så kan jag försöka förklara mig mera om jag kan....

Du måste skilja på användningsområden. Ladda upp en bild är en sak. Att göra något med bilden sedan är en annan sak.

Om bilduppladdningen fungerade så ligger filen på servern. Vad du sen vill göra med bilden får du förklara.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

För det första är det det sämsta inlägg vad det gäller användbar information som jag sett på länge.

För det andra.

Använd Google, gör lite undersökningar och för guds skull försök lite själv.

Och om du är lat, vilket det känns som vid den lilla information som vi har till hands.

Så bör du ge forum folket lite mer kött på benen, det vill säga information.

Men å andra sidan så kanske det är läge nu att ta upp en bok om webdesign och PHP samt MySQL och lära sig lite nya saker.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.