svartvitt skrivbord via rca till crt men färg i filmer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007

svartvitt skrivbord via rca till crt men färg i filmer?

Har stött på ett riktigt konstigt problem i catalyst. Till en början funkade allt som det skulle med färg osv. Men helt plötsligt utan någon märkbar anledning switchade tvn om till svartvitt och sen dess har jag inte fått färg oavsätt om ja kopplat in och ur och inaktiverat tvn till och från. Däremot, på det svartvita skrivbordet som är "extended" så blir alla filmer jag drar in dit i färg eller om jag kör theatre mode så filmen spelas upp i fullskärm på tvn så blir det också färg. Någon som har en aning om hur jag ska lösa det här problemet?!
Kan tillägga att bios och när windows laddas är i färg på tvn.

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Aug 2007

Låter ju väldigt konstigt, det har inte med att du har datorn inställd på NTSC eller vad nu det Amerikanska systemet heter och sedan kör på en PAL tv.
Det är bara en teori, efter som du får färg i filmer så tvekar jag på att det är det.

Dator Specs: Intel Core i5 i2500K | Gigabyte Z68XP-UD4 | Corsair 4x4GB | HD7950 2GB | Corsair 700W | Lian Li PC-A71FB | 1xIntel 320 120GB 1x1TB 4x2TB |
Övrig Utrustning: Dell U3011 30" + 2 st Viewsonic 201 20"(4960x1600 total upplösning) | Corsair K95 | Logitech G500 |
Galleri: http://www.sweclockers.com/galleri/6469-infinitys-lilla-horna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Låter ju väldigt konstigt, det har inte med att du har datorn inställd på NTSC eller vad nu det Amerikanska systemet heter och sedan kör på en PAL tv.
Det är bara en teori, efter som du får färg i filmer så tvekar jag på att det är det.

Ja det känns verkligen skummt. ena sekunden färg.. switchade bara mellan windowed och fullscreen i en snes emulator och den gick över till svartvitt. Hände någon gång innan men då räckte det med att starta om och identifiera tvn på nytt. Nu verkar det inte spela någon roll hur jag än gör. Iofs inte första gången catalyst strular iofs. Körde vista 64 tidigare och där fungerade inte funktionen theatre mode med bildöverlagring över huvudtaget.

ohh nu hittade jag lösningen. Av någon anledning hade "mättnad" under avivo färg nollställts! sjukt, med tanke på att jag inte varit inne och pillat där.
Catalyst är verkligen korkat. Som med funktionerna för hur bilden beskärs, undersveps/översveps under menyn "justeringar". När man ställt inte bilden så att den inte beskärs på tvn för uppspelning av film i fullskärmsläge, så resettas inställningarna direkt när man klickar på verkställ. Så man tappar ett antal cm både i höjd och bredd. Enda lösningen är att ställa in inställningen som man gör och strunta i att klicka verkställ, sen göra om samma procedur innan varje film.
Riktigt störande iaf.

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...