Tvinga en div i CSS att vara i botten av en annan div

Permalänk

Tvinga en div i CSS att vara i botten av en annan div

Hej

Har ett problem med min hemsida och det är att jag har en div, i den diven vill jag ha en till div som ska ligga längst ner i den diven. Jag vet hur man får en div att ligga längst ner på själva sidan (utan javascript) men hur jag får den att vara tvingad att ligga nere i en annan div är det jag vill.

EDIT: Problemet är löst!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skriv gärna hur du löste problemet, så kanske folk som använder sökfunktionen på forumet slipper skapa en ny tråd.

Permalänk

Använde mig av:

position:absolute;
bottom: 0;
(I den diven som jag ville ha där nere)

Sedan:

position: relative;
(I den diven som skulle vara runt den andra)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack så mycket, ändrade lite på en hemsida med hjälp av detta så det blev lite snyggare kod, Tack Palledaman

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Sedan för folk som undrar om positionera så kan en blogg

http://www.css-tricks.com

Vara av intresse. Författas av en riktigt duktig webbdesigner som skriver intressanta poster om bra att veta saker vad det gäller webdesign. Och då främst CSS med mera.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.