Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2009

Drivrutinshjälp!

Hej, min Grafikdrivrutin gillar inte mig. Jag har försökt ominstallera den sjuhundra gånger, och jag får fortfarande såna här tråkiga popups när jag försöker spela upp DVD på min dator:

Och ja, det är en lagligt köpt kopia.

Sen ibland så stannar allt upp och efter ett par sekunder så ser det plötsligt ut såhär:

Det kommer vid helt olika tillfällen, så jag har inte kunnat se något mönster till när det händer heller.

Någon som vet vad det beror på? Sjukt irriterande.

Vore grymt tacksam för svar.

And another thing... Y/N?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Uppdatera din grafikdrivrutin SAMT kör Windows Update. Googla sen på "igxprd32 bsod" om eländet fortsätter.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Intel 965 är kända för strul med drivrutinen, finns en uppsjö på google.

i7 8770k @ 5.2 | MSI Z370 KRAIT | 32 GB DDR4-3200 | AX850W
EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2009

Ja, alltså. Problemet är att jag har ominstallerat drivrutinen massor av gånger, den senaste från intel och den som HP säger att jag ska använda. Men problemen fortsätter ändå, så jag vet inte alltså. Jag tittade runt lite och folk säger att jag ska ladda ner äldre drivrutiner, men jag vet inte. Den som jag tankade från HP var från 08 och den från Intel från 09, men jag hittar inga äldre på intels hemsida heller. Jag kanske bara är blind.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Uppdatera din grafikdrivrutin SAMT kör Windows Update. Googla sen på "igxprd32 bsod" om eländet fortsätter.

Windows Update? Borde jag skaffa SP3?

And another thing... Y/N?