GTX 260, ingen bild. R1950XT då får jag bild.

Permalänk
Medlem

GTX 260, ingen bild. R1950XT då får jag bild.

Har precis köpt ny dator med ett Sparkle GTX 260.
När jag ska starta datorn snurrar grafikkortet på fint, men jag får ingen bild.
Provade stoppa i mitt gamla GFX ett Radeon 1950xt, och då funkar det på direkten.

Jag hoppas bara det är något enkelt strömförsörjningsproblem, jag har fått två sladdar:
2x 3 pin Molex till 1 x PCI-E
Grafikkortet har två PCI-E kontakter, men båda skall väl inte användas om man inte kör med dual dvi?
Jag har provat med att resetta CMOS, provat båda DVI uttagen, använt i singel molex kontakt till bara grafikkortet (alltså PSU direkt till GFX utan någon extra belastning ifrån CD-ROM, HDD etc)

Kan det var så att jag fått ett måndagsexemplar?
Har en Zalman 600W nätaggregat.

Permalänk
Medlem

Du skall ha 2st strömkablar till grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiclasLj
Du skall ha 2st strömkablar till grafikkortet.

Jag har använt ena sladden jag fick med, dvs jag kopplade 2 molex till adaptern och stoppade in i grafikkortet.
Du menar att jag skall använda 4 molex, båda adaptrarna och ansluta båda dessa till grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H!N
Jag har använt ena sladden jag fick med, dvs jag kopplade 2 molex till adaptern och stoppade in i grafikkortet.
Du menar att jag skall använda 4 molex, båda adaptrarna och ansluta båda dessa till grafikkortet?

japp:)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H!N
Jag har använt ena sladden jag fick med, dvs jag kopplade 2 molex till adaptern och stoppade in i grafikkortet.
Du menar att jag skall använda 4 molex, båda adaptrarna och ansluta båda dessa till grafikkortet?

Du borde ha någon PCI-E från ditt nätagg, har du inte det så får du som sagt använda 4-Molex till 2st PCI-E.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen.
Jag trodde faktiskt inte det skulle behövas 2xPCI-e strömkablar, men nu lärde man sig något nytt.

Permalänk
Avstängd

Vad har du för nätagg? känns inte så kul att du ska behöva köra 4Molex för att kunna dra grafikkortet, hur många Watt är det på och hur många Amper har din 12V lina?

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Ditt agg Zalman 600 har 2 st 6pins PCIe kontakter, finns ingen anledning att köra med adaptrar, använd dom som redan kommer från agget!

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag ska leta reda på min andra sladd imorgon så jag slipper köra med adapter, precis som ni säger.
Tack, och godnatt.

Edit:
En liten följdfråga; är det adaptern som gäller om man vill köra SLI?