Snabb fråga ang Gigabyte GTX260

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2005

Snabb fråga ang Gigabyte GTX260

Hejsan!

Har kollat på

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/gigabyte-gefo...

Vet att det är 216 pipes, men betyder det att det är tillverkat med 55nm-teknik? Har försökt hitta något svar på detta, men jag antar nästan att 216 pipes = 55nm.

Sedan undrar jag om någon har/haft ett likadant kort och vad ni tycker om det.

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Har en polare som kör två i SLI.
Han är mer än nöjd och säger att det är som vilket GTX260 kort som helst, både prestandamässigt och ljudnivåmässigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Har en polare som kör två i SLI.
Han är mer än nöjd och säger att det är som vilket GTX260 kort som helst, både prestandamässigt och ljudnivåmässigt.

Perfekt! Ja, de är ju i princip likadana. Tror jag slår till Men du vet inte om det är 55nm då? För det är jag nästan säker på

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

google?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taewtf
google?

Tror du inte jag har provat det? Har till och med läst igenom manualen på tillverkarens hemsida. Om du hittar nåt så kan du gärna skriva det i tråden istället för att vara spydig

EDIT:

Okej då!

Citat:

Gigabyte working on OCed GTX 260
Fudzilla — Image Overclocked to 660MHz Guys from Madshrimps.be managed to score some info on Gigabyte's upcoming factory overclocked GTX 260 card. The new card uses non-reference blue PCB and features Gigabyte's Ultra Durable VGA design. Despite the fact that it uses Nvidia's reference design cooler it comes with a decent factory overclock, so the core runs at 660MHz, while the 896MB of GDDR3 memory is set at 2000MHz. The card is still based on 55nm GPU with 216 Stream processors, has a 448-bit memory interface and supports Nvidia SLI, Cuda and Physx. Since it is a part of ...

Tack för att du sporrade mig

Citera för svar