Grafik kort sönder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
malmö
Registrerad
Jun 2002

Grafik kort sönder

Mitt graffe gick sönder fick köpa ett nytt i all hast, Nu till saken köpte det gammla över internet och fick ett kvitto i en pdf fil som min internetleverantör tog bor för att dom
inte godtar pdf filer på grund av virus risken.Nu kan jag inte skicka tillbaka det för jag inte har ett kvitto kan jag kräva att internetleverantören skall ersätta mig?

Edit::Detta skrev dom Orginalbilagan "lzp5D8B.tmp.pdf" i meddelandet är av en typ som inte godkänns

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Mar 2009

Utan att lägga några synpunkter på din förklaring varför du inte har något kvitto så skulle jag först kontakta säljaren och kolla om du kan få en kopia eftersom det förra inte kom fram. Går inte det fungerar det ibland med kontoutdrag som visar att just du betalt en viss summa på en viss dag (så kan dom jämföra med sin kopia av transaktionen). Sen reklamera. Vissa säljare är lätta att prata med, andra svårare. Kostar inget att försöka. Kan du inte styrka på något sätt att du köpt kortet där är du hänvisad till ren good-will. Det kan ju iofs gå men det kan bli svårt. Försäljarna reklamerar ju korten i sin tur till leverantören och måste i de flesta fall kunna visa själva att det sålts.

Edit: Stavning

Asus G73JH-TZ178Y med SSD // Asus G73JH-TY171V // Acer Aspire 7738G // PS3 // Fusion-HTPC

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Edit: Hjärnsläpp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2007

Det var det dummaste jag har hört, byt för fasen internetleverantör !

Macbook Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mjölby
Registrerad
Dec 2006

om du köppte det gamla över internet, vad ska du då med kvitot till?
kan du inte lämna in det över "internet" med

FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
@5.0/\Vega 64 AIO/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

Det låter inte rimligt att det är ISP:n som plockat bort PDF-bilagan, vad är det för ISP?

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det låter inte rimligt att det är ISP:n som plockat bort PDF-bilagan, vad är det för ISP?

Han använder antaligen e-mailen som han fått genom sin internetleverantör. Kan inte tänka mig något annat :/

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Testpilot
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

Det jag kan tänka mig är att deras antivirus/spam/fishing-filter slog bakut eftersom filen har "två" filändelser, d v s .tmp.pdf. Lie konstigt är det dock.

Varför bad du säljaren inte skicka ett nytt kvitto zippad när det hände? Och handlar det om en butik över nätet eller en privatperson?Om det är en butik, har du hört med dem om de kan ta fram ett nytt kvitto? Dustin kan t ex ta fram gamla kvitton och skicka om den som pdf'er.

/B

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Harmånger
Registrerad
Nov 2004

Nej du kan inte, under några omständigheter beskylla din ISP för detta.

Det finns till exempel i Windows Mail / Microsoft Outlook en inställning för att "visa bifogade filer".

Be killen skicka kvittot på nytt som .zip/rar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Garantin gäller generellt inte vid köp av begagnade varor i vilket fall så du får nog inget nytt.
Givetvis går det ibland att komma förbi men enklast för dig är nog att du kontaktar säljaren och hör om han har kvittot kvar. Kanske kan han hjälpa dig med reklamationen med om han känner sig skyldig.

Konstig ISP som inte tillåter pdf-filer.

"I live, I die, I live again!"