Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2007

Står i butiken !

Tjena behöver rååd nu !!
Står i butiken och ska inhandla ett grafikkort 260 gtx 216 core 2 g minne evga till ett p5 q är det bra ? för 2500

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jul 2008

du sparar 500:- genom att köpa samma kort på inet.se, är fraktfritt för sweclockersmedlemmar

edit: 2GB sa du ja... jag antar att du menar 1792GB.
Det kortet kan du också få billigare via nätet, men kanske inte lika mycket.

Vad har du för dator i övrigt, och vilken upplösning spelar du i, och vilka spel?

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Maj 2009

bra och bra, jodå det är bra! känns lite dyrt bara.
Du får ju ett GTX260 på inet för nästan 1600kr!.

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/sparkle-gefor...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2007

ok men ni tror det fungerar bra med asus p5q då ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samsound
ok men ni tror det fungerar bra med asus p5q då ?

Ja.
Fungerar precis lika bra som till vilket moderkort som helst, som stödjer PCI-express x16.

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåneland
Registrerad
Dec 2008

Satan vad dyrt!
För 2500 spänn får du ett GTX275/HD4890..

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2007

Prispressat haha !

Hej igen ! ja jag vet inte men min dag blev bra i alla fall 1900 för ett evga med core 216 och nästan 2 gig minne !
Och har provat en hög spel nu och det levererar vill jag lova.
Anledningen att jag inte väljer ati igen är av den enkla anledningen värmeproblem ! Har aldrig stött på så många ati kort med så mycket värme problem därför blir valet nvidia pga att dom levererar enligt min personliga åsikt.
Kan inte annat en rekomendera det !
Ett grafikkort ni ska passa er för är dock Gigabyte 9800 + 1 gb ddr3 satan vad problem jag hadde med det och för att över huvud taget få det att fungera fick man bege sig till gigabytes hemsida och tnka drivisar därifrån.
Känns ruttet då alla tidigare drivrutiner har fungerat den vanliga vägen via nvidias hemsida. Det är det enda jag kan klaga över nvidia för att dom inte fixat drivisar på 6 månader som fungerar som dom ska till deet kortet.
Men men ingen är ju perfekt och när ati visar lägre värme utveckling samt mindre drift av el kommer jag säkert att inhandla ett sådant igen...