Fler detaljer om Phenom II TWKR

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Fler detaljer om Phenom II TWKR

AMD är på väg att ge ut en ny processor i begränsad upplaga, men det handlar inte om en modell för vem som helst. Phenom II Black Edition TWKR (tweaker) är till för att ge extrema överklockare ordentligt med svängrum.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköööping
Registrerad
Dec 2007

Kul grej

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

kommer nog kosta en bra slant

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Nacka
Registrerad
Feb 2007

7Ghz nästa?

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Göteborg/Dalarna
Registrerad
Nov 2004

Skulle vara kul att få testa en sådan här

[CNC-fräst datorchassi]
WING X99

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2008

Dessa kommer nog kosta en del och är säkert AMD's svar på Intels handplockade I7:or.

| Asus ROG Crosshair VII Hero | AMD Ryzen 2700X | AMD Wraith Prism | G.Skill TridentZ 16GB DDR4 @ 3200Mhz | EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC ULTRA | Samsung 860 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB | Corsair AX850 | Fractal Define R6 TG Blackout | Acer XG270HU + EIZO Flexscan S2411W |

Monitor Audio Silver 200 + Denon AVR-1610

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Månen
Registrerad
Jul 2007

Alltså vad jag förstår så är dessa sk high-leakage cpuer, dvs dom läker en massa ström därigenom även en massa värme, men att dom skulle klara högre spänningar har jag aldrig sett någon annan än swec skriva ut..

Iof så är det kanske logiskt att ju mer ström dom läker desto mer kan man pumpa på..

är jag ute och cyklar nu ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Alltså vad jag förstår så är dessa sk high-leakage cpuer, dvs dom läker en massa ström därigenom även en massa värme, men att dom skulle klara högre spänningar har jag aldrig sett någon annan än swec skriva ut..

Iof så är det kanske logiskt att ju mer ström dom läker desto mer kan man pumpa på..

Jag har hört samma sak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2006

Inget för oss med vanlig luftkylning alltså.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Axvall
Registrerad
Jul 2008

Verkar inte vara något som är jätteintressant, men med största sannolikhet kommer dessa att vara eftertraktade samlarobjekt om 10 år hehe...

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Tror jag inte eftersom dom kommer vara näst intill värdelösa prestanda mässigt sett

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raynee_666
Tror jag inte eftersom dom kommer vara näst intill värdelösa prestanda mässigt sett

Handlar väl inte riktigt om det. Blir ju alltid så att de grejorna som slår bra blir klassiker, Phenom II kommer nog vara en av de serierna man minns om 10 år tillsammans med Athlon med X2 och 64-bit och allt. Kommer då en oerhört sällsynt superutgåva av denna processor kommer det bli oerhört nostalgiskt och unikt om 10 år, men frågan är om den ändå inte är lite FÖR extrem för att den vanliga nostalgikern ska känna det där begäret. Vore en annan sak om den klockade extremt bra på luft så vem som helst kunde leka lite.

Jaja blir då skoj att se lite resultat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lidodido
Handlar väl inte riktigt om det. Blir ju alltid så att de grejorna som slår bra blir klassiker, Phenom II kommer nog vara en av de serierna man minns om 10 år tillsammans med Athlon med X2 och 64-bit och allt. Kommer då en oerhört sällsynt superutgåva av denna processor kommer det bli oerhört nostalgiskt och unikt om 10 år, men frågan är om den ändå inte är lite FÖR extrem för att den vanliga nostalgikern ska känna det där begäret. Vore en annan sak om den klockade extremt bra på luft så vem som helst kunde leka lite.

Jaja blir då skoj att se lite resultat

Att Phenom II skulle få samma nostalgi som Athlon, känns lite tramsigt. Går knappast att jämföra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Maj 2004

Gurrty; jo det tycker jag går fin-fint att jämföra. Jag har en JIUHB-1700 liggandes, bränd - men dock:P *stolt*

OnT: Rätt coolt med sådana PR-stunts, tycker i alla fall jag.

PS: Jag tror att det är pr-stunt..men AMD KAN ju vara inne på någonting här:P

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Mja, de måste ju försvara sina världsrekord nu när Intel släppt sina moddade i7or till sina klockare.

i7 8770k @ 5.2 | MSI Z370 KRAIT | 32 GB DDR4-3200 | AX850W
EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kosmos
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD

Ja varför skulle dom annars skicka ut dom till kända klockare och pressen?
Känns mer som någon form utav PR-jippo av AMD för att locka kunder att köpa PhenomII.

Skulle mycket väl kunna tänka mig PhenomII i mitt system om det nu var så att jag var ute efter en ny dator men så är inte fallet dessutom är ju i5 på ingång som kommer bli högintressant.

- 8600K@Turbo - 2x8gb DDR4@3000mhz - 1060GTX 6gb@+150mz gpu/+700mhz mem med Accelero Twin Turbo II - Jonsbo U3 - AOC Agon AG271QG -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Känns mer som någon form utav PR-jippo av AMD för att locka kunder att köpa PhenomII.

Självklart det är, mycket bra sådant tycker jag.

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Detta kommer bli riktigt grymma överclocks fyf*an!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Månen
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Detta kommer bli riktigt grymma överclocks fyf*an!

Absolut kommer det att bli det.. med typ kväve eller helium, med luft kommer dom inte klocka högre än några andra P2or