Grafikkortsfläkten Slutade Snurra

Permalänk

Grafikkortsfläkten Slutade Snurra

Min brors grafikkorts fläkt slutade het plötsligt snurra igår när datorn stod på =/

Misstänker att det kan bero på nätagget eftersom det verkar vara rätt klent (inget speciellt märke och kom med en packard bell dator med kasst orginal grafikkort).
Vi har dessutom bytt från orginalgrafikkortet som satt i datorn och som även var helt värdelöst, till ett senare (9800GS eller liknande), och det var alltså det kortet som fläkten slutade snurra på.

Eller kan det helt enkelt vara så att grafikkortet bara pajjade?:confused:

Övriga idéer?

Visa signatur

Datorsystem|| MB ASUS P5B - CPU Intel Core 2 Duo 2,33GHz 4MB - GFX ATI Radeon 4870GT dark knight - HDD Western Digital Caviar 250GB SATA - RAMCorsair XMS2 Xtreme 2GB - Chassi Antec P180 - PSU Corsair 520W

Permalänk
Medlem

Övrig idé: fläkten pajjade och det enda som återstår att göra är att köpa en ny fläkt.
Så hände det för mig iaf. Köpte en zalman och är mycket nöjd. Gå in här: Zalman och kolla upp en VGA-cooler som passar ditt kort.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

tack för svaret. Låter ganska troligt. Berättar för brorsan att det är dags med en ny vga kylare

Visa signatur

Datorsystem|| MB ASUS P5B - CPU Intel Core 2 Duo 2,33GHz 4MB - GFX ATI Radeon 4870GT dark knight - HDD Western Digital Caviar 250GB SATA - RAMCorsair XMS2 Xtreme 2GB - Chassi Antec P180 - PSU Corsair 520W

Permalänk

Fläkten drar ingen ström näst intill. Varvid nätaggshypotesen kan avkastas direkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
Fläkten drar ingen ström näst intill. Varvid nätaggshypotesen kan avkastas direkt.

Det tänkte jag inte på. Tackar

Visa signatur

Datorsystem|| MB ASUS P5B - CPU Intel Core 2 Duo 2,33GHz 4MB - GFX ATI Radeon 4870GT dark knight - HDD Western Digital Caviar 250GB SATA - RAMCorsair XMS2 Xtreme 2GB - Chassi Antec P180 - PSU Corsair 520W