OpenGl Fönster + Console Fönster = ?

Permalänk
Medlem

OpenGl Fönster + Console Fönster = ?

Jag håller på att göra ett litet opengl projekt i visual studion.

Det jag vill göra är att på sidan om mitt OpenGl fönster få upp ett Console fönster.

Jag har sökt på google efter problemet men kan inte hitta nån lösning jag vet inte om man i visual studio kan sätta på nån instälning föra att få fram fönstret eller om det är i koden jag ska göra något.

är det nån som kan hjälpa mej ?

Permalänk

Ändra projektet till en "console application". Annars borde det fungera utmärkt att starta programmet från en vanlig terminal utan att ändra något.

Permalänk
Medlem

var nån stans kan man ändra till en "console application" eller måste man skapa ett nytt projekt?

Permalänk
Medlem

Du kan väl välja console application när du skapar ett nytt projekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chicken
var nån stans kan man ändra till en "console application" eller måste man skapa ett nytt projekt?

Det går att välja i någon inställning nånstans även efter projektet är skapat, men jag vet ej var.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

Project > Properties > Configuration Properties > Linker > System > SubSystem > Console

Där tror jag att det är som man ändrar.

Sen måste man ha en main-funktion annars går det inte att kompilera. Det duger alltså inte med en WinMain-funktion. Använder du inte någon speciell inparameter så är det nog bara till att byta namn och inparametrar till en vanlig main-funktion.