Gtx 285 dålig i crysis?

Permalänk
Medlem

Gtx 285 dålig i crysis?

tjena! lirat crysis lite i veckan och tycker det e lite låga fps med tanke på att jag köpt ny data etc.

När jag kör utan AA i 1440x900 Så ligger jag på 20-30 fps ibland under 20..
Något måste vara fel enligt mig -.- kollat på benchmarks osv då jag hitta ett där dom körde i high utan AA i högre resulotion, då dom fick 56 average fps :S

Och själv ligger jag endå på samma fps i high som very high :S
Är extremt fövirad...

Min burk består av :
PNY Gtx 285
intel quad 2.5 Q9300
PNY 2x2gb 800mhz
asus p5nt ws
corsair 650w
HJÄLP MIG!

mvh joacim

Permalänk
Antielefant

Har du samma FPS i High och Very High är det din processor som flaskar, inte ditt grafikkort. Uppgradera eller överklocka är vad som gäller.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Har du samma FPS i High och Very High är det din processor som flaskar, inte ditt grafikkort. Uppgradera eller överklocka är vad som gäller.

har itne direct någon fet kylare.. men kan jag övercloka lite säkert?? utan att skiten pajar eller något sånt?

mvh jocke

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite:

Vinner jag något på att byta ut mina två Dual cores mot två quad cores?

2.66ghz båda

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
Vad har du för nätagg?

Ändra nu corsair 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocksson
Ändra nu corsair 650W

Aa okej, då är det nog inte det som är problemet. Men tycker du borde få betydligt högre fps med dina specs iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
Aa okej, då är det nog inte det som är problemet. Men tycker du borde få betydligt högre fps med dina specs iaf.

Tycker jag med :/ Något e fuckat som fan -.-

Permalänk
Hedersmedlem

1440x900 är ju ingen jätteupplösning direkt. Kan du höja? Testa det och jämför. Om inte - testa sänk och se om du får bättre/särme fps.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
1440x900 är ju ingen jätteupplösning direkt. Kan du höja? Testa det och jämför. Om inte - testa sänk och se om du får bättre/särme fps.

Har 19 tumare :/ så kan inte ha högre upplösning

Permalänk
Inaktiv

Låter som ett klassiskt problem där oerfarna användare aldrig installerar whql-certifierade drivrutiner och moderkortsdrivrutiner.

Minst lika viktigt som att resten ska vara up-to-date.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Låter som ett klassiskt problem där oerfarna användare aldrig installerar whql-certifierade drivrutiner och moderkortsdrivrutiner.

Minst lika viktigt som att resten ska vara up-to-date.

länka? VORE till extremt mycket hjälp

Permalänk
Medlem

Prova 2..:P

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk

Min vän har ett halvgammalt 8800 Ultra, om han kör med lägra inställningar så får han lägre FPS, om han ökar med AA så flyter det på bättre.
Kanske är det processorn som får jobba järnet och 285:an ligger och halvsover?

Som sagt dra upp inställningarna och se vad som händer.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Min vän har ett halvgammalt 8800 Ultra, om han kör med lägra inställningar så får han lägre FPS, om han ökar med AA så flyter det på bättre.
Kanske är det processorn som får jobba järnet och 285:an ligger och halvsover?

Som sagt dra upp inställningarna och se vad som händer.

jag brukar köra allt på maxx alltså 8aa kan inte ha 16 aa :S ligger på 15-25 fps :S inte ofta över 20 -.-

mvh joacim -.- om jag överclockar prossesorn kommer jag kunna få bättre resultat på lägre och högre inställningar e lite noob på sånt här

mvh jocke

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocksson
jag brukar köra allt på maxx alltså 8aa kan inte ha 16 aa :S ligger på 15-25 fps :S inte ofta över 20 -.-

mvh joacim -.- om jag överclockar prossesorn kommer jag kunna få bättre resultat på lägre och högre inställningar e lite noob på sånt här

mvh jocke

Om du överklockar processorn så kommer du märka mest skillnad på låga upplösningar då processorn spelar större roll. Men kan även göra stor skillnad på Höga om inte 285:an får arbeta som den ska.
Även om du inte vinner på överklockning så kan det vara kul att testa det iallafall!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Överclockning är det som gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Om du överklockar processorn så kommer du märka mest skillnad på låga upplösningar då processorn spelar större roll. Men kan även göra stor skillnad på Höga om inte 285:an får arbeta som den ska.
Även om du inte vinner på överklockning så kan det vara kul att testa det iallafall!

finns det någon guide för överklockning? Är inte så erfaren

Permalänk
Medlem

Men vad har du för processor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald1
Men vad har du för processor?

kolla så ser du

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocksson
kolla så ser du

Ska du ha hjälp så ska du inte kaxa dig. Du skriver intel 2,5GHz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald1
Ska du ha hjälp så ska du inte kaxa dig. Du skriver intel 2,5GHz.

Det finns bara en Intel Quad på 2,5GHz, Q9300...

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Det finns bara en Intel Quad på 2,5GHz, Q9300...

Hjälper väl knappast.. Man ska inte behöva gissa på att det bara finns en duo/quad och själv nosa sig fram till vilken/vilka det kan röra sig om, det minsta man kan begära av någon som ber om hjälp är väl att komma med fakta..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Det finns bara en Intel Quad på 2,5GHz, Q9300...

Finns många xeon också som du missa...

Permalänk
Medlem

Förlåt mig kära befolkning! men e d överklockning som gäller nu?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

EEric har det. Är det någon som sitter med en Q9300 som kan hjälpa honom med klockningen. Någon som har en som går bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEric
Antagligen, här är en guide: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

finns det ingen förenklad? typ steg för steg på youtube eller så?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocksson
finns det ingen förenklad? typ steg för steg på youtube eller så?

Finns ingen bättre guide än den, tro mig.

Läs den 2-3 gånger och sen är det dags att klocka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Finns ingen bättre guide än den, tro mig.

Läs den 2-3 gånger och sen är det dags att klocka!

galet lång palla inte ens nära halva