Gtx 285 dålig i crysis?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald1
Ska du ha hjälp så ska du inte kaxa dig. Du skriver intel 2,5GHz.

bort......

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Kaxa inte själv utan läs hela tråden innan du gapar,TS skrev ju det i sin huvudpost:)
MvH albanen..

Kaxar inte -.- Förlåt mig äslakde sweclocker medlem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald1
EEric har det. Är det någon som sitter med en Q9300 som kan hjälpa honom med klockningen. Någon som har en som går bra?

Jag har en Q9300 vid ~3,22 GHz. Dock kan jag inte påstå att jag är superbra på att klocka.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocksson
Kaxar inte -.- Förlåt mig äslakde sweclocker medlem

Det var inte menat till dig,det var jag som inte såg att du hade redigerat in din specc bara så jag ville skälla på dom andra lite:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

varför köra ett 285 på den upplösningen överhuvudtaget?

Och varför klocka? Den cpun skall klara bättre framerates än 20 till 30 på high som det är.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
varför köra ett 285 på den upplösningen överhuvudtaget?

Och varför klocka? Den cpun skall klara bättre framerates än 20 till 30 på high som det är.

enda Lösningen just nu? Vrf inte? ska köpa 24 tummare så fort jag får pengarna till det

Permalänk
Medlem

Det är inte enda lösningen. Du skall ha bättre FPS än du har med det systemet utan klockning.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Det är inte enda lösningen. Du skall ha bättre FPS än du har med det systemet utan klockning.

men säg något som hjälper i stället..
har inte det och vad är felet? så det är enda lösningen hitils-.-

Permalänk

Lånar tråden lite jag också.
Hur mycket får man ut av att klocka? Kommer man märka att t.ex. windows startar snabbare och sånt?

Permalänk
Medlem

Vad har du för operativsystem?
Vad har du för driver?

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Vad har du för operativsystem?
Vad har du för driver?

windows vista ultimate 64 bit
1.85......

Permalänk
Medlem

det är inte DX10 i vista som buggar (om det fortfarande gör det?) då? Testa att köra crysis i DX9 och kolla om du får några stora förbättringar

Citat:

create a shortcut and in the target area add -dx9 to the end (if your directory is the same)

"C:\Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo\Bin32\Crysis.exe" -dx9

Edit: Men det borde i och för sig prestera bättre ändå.

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280