Permalänk
Medlem

Två Grafik-kort

Hej!

Jag har ett problem som jag inte kan hitta ett svar på. Hört mig för och talat med en hel del folk men får oftast svaret "det bör gå..." vilket inte tillfredställer mig hihi

Nåväl, så här är det:

Idag har jag två skärmar kopplade till mitt g-kort. Nu skulle jag behöva koppla in en tredje skärm (och utöka mitt skrivbord även till denna) och även koppla in en hdmi kabel som ska gå till min nya LCD-tv.

På mitt nuvarande 8800GT(s?) finns där enbart två DVI utgångar vilket gör att där inte finns plats för en tredje skärm.

Min fråga är, kan man koppla in ett andra kort och kör från det med? Eller måste man i så fall koppla ihop dem med SLI? Eller finns där rent av någon adapter man kan använda sig av?

Vore tacksam för hjälp!

Mvh
Johan

Permalänk
Medlem

Bara slänga in ett till kort för en 3e skärm.

Behövs inge sli eller cf för att det ska fungera.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Med SLI skulle det inte funka men ifall du bara lägger i det som merlin säger
så funkar d.

Permalänk
Medlem

Du kan göra detta med 2 kort men det finns lite undantag med olika operativsystem. Du kan inte göra det med sli eller crossfire eftersom de endast stödjer 2 kort. Länkar en tråd som tar upp ämnet istället för att skriva allt

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8593...

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Hedersmedlem

För att få tre skärmar att fungera, måste, observera måste man ha ett andra kort eftersom det normalt bara finns två DAC:ar på varje graffe, förutom de med två GPU:er då förståss.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ni e väl bara för bra asså!!!

Precis va jag letade efter (tydligen letade jag inte tillräckligt noga då Xhriz länk va ju precis det jag sökte)

Tack så mycket för de snabba svaren!

mvh
Johan