Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2004

Särskild behörighet

Hej
Hade för mycket poäng när jag gjorde i ordning mina gymnasiebetyg så jag valde bort matte E. Vad och var ska jag skicka för att få tillgodoräkna mig den när jag söker? Just nu så står det ju att jag inte har behörighet till alla som kräver matte E. Exakt vad ska jag skicka?

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2004

Man skickar in en kopia av samlingsbetyget eller vad det heter.

Mer info finns på studera.nu
Man ska skriva personnummer osv, men allt ska stå under den länken.

EDIT: Står lite mer när man kollar meriter under mina sidor: "[..]betyg från komvux samt övriga gymnasiebetyg som inte finns i den nationella betygsdatabasen, måste skickas per brev till
Antagningen, 833 82 Strömsund.

Dokumenten ska vara märkta med ditt personnummer. Du ska alltid skicka in kopior av dina handlingar. Dessa ska vara underskrivna av en person som intygar att uppgifterna är korrekta.

"

Bleak

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2004

Idiotiskt av mig att inte tänka på att kolla på den sidan...

Tack!

(\__/) RIP [-Pale-]
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Man kan inte ha för mycket poäng, jag gick själv ut med 2600 poäng istället för 2500poäng.

Det du troligtvis gjorde var att höja ditt meritvärde genom att lägge Matte E på ett samlat betygsdokument istället för på slutbetyget.

Om du nu sökt till hösten är det för sent att komplettera då senaste kompletteringsdagen var den 18juni.
https://www.studera.nu/studera/572.html

Ifall du ändå vill komplettera inför vårtermin/sen anmälan etc så ska du skicka in en vidimerad kopia som ovanstående skrivit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Man kan inte ha för mycket poäng, jag gick själv ut med 2600 poäng istället för 2500poäng.

Det du troligtvis gjorde var att höja ditt meritvärde genom att lägge Matte E på ett samlat betygsdokument istället för på slutbetyget.

Om du nu sökt till hösten är det för sent att komplettera då senaste kompletteringsdagen var den 18juni.
https://www.studera.nu/studera/572.html

Ifall du ändå vill komplettera inför vårtermin/sen anmälan etc så ska du skicka in en vidimerad kopia som ovanstående skrivit

Ja visst är det så det ligger till. Hade själv långt över 3000 poäng när jag gick ut men för att höja mitt meritvärde var det som jag valde bort den ja.

Okej men det är ingen fara, ska inte plugga till hösten ändå... Men räcker det att jag skickar in detta en gång så finns det där sen?

(\__/) RIP [-Pale-]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

3000p starkt jobbat

jopp precis, det tar säkert upp till en månad innan det registreras, för mig tog det 3 veckor.
dom har ett mailformulär på hemsidan där du kan höra med dom ifall inget händer.
customer.vhswebform@syslink.se leder formuläret till, dock får du inget ärendenummer om du använder mailadressen istället för formuläret.