Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007

Accelero L2 Pro ?

Accelero L2 Pro

Spanade in denna lilla kylare. Undrar vad folk tror om den? Högljudd? Kyler bra? Tänkte skaffa ny kylare till mitt 4850 och huvudsaken är att det är tyst och iaf inte HÖGRE temps än orginalkylaren

Kan den funka? Tänkte på att priset är väldigt attraktivt för en fattig student och skillnaden kan inte vara jättestor i jämförelse med S1-an (passiv)? Självklart blir fläkten en ljudfaktor, men den låter troligen inte så mkt? Eller?

EDIT: Jag har iaf beställt en sådan nu och kommer avlägga rapport så fort den är hemma. Då den är några tior billigare än Accelero S1 rev 2 så anser jag att det är bättre då det även är en färdigmonterad fläkt på, som sägs vara relativt tyst. Misstänker att det går att modda fast en egen 120mm om fallet skulle behöva det. Kylningen kanske inte är extraordinär, men bara den inte blir varmare än orginal så är jag nöjd

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007

Har nu installerat kylaren utan problem och kortet håller, med automatisk fläktstyrning, 40/82, idle/load. Låter lite grann, men är fan så mkt tystare än orginalkylaren och det lilla som låter är helt acceptabelt. Är lite skillnad på max och min på fläkten, men på lägsta är den nästintill knäpptyst.

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather